Lidl testuje e-shop, ale neohlídal si hesla. Nakupovat u něj může každý

  10:39aktualizováno  10:39
Jen pár dní poté, co Lidl spustil pilotní provoz svého internetového obchodu zatím jen pro zaměstnance, si přes tento web může objednávat i široká veřejnost. Po internetu totiž kolují přístupové údaje do e-shopu.

Ilustrační snímek | foto: Aneta Čapková pro iDNES.cz

Lidl spustil testovací provoz svého internetového obchodu v pondělí. Původně tu mělo nakupovat jen 9 500 zaměstnanců a jejich nejbližších. Někdo ale vynesl přístupová hesla a zveřejnil je na internetu. Dají se tak najít například na facebookových bazarech s dětským oblečením.

„Při poskytnutí přístupových údajů pro 9 500 zaměstnanců a jejich blízkých nelze riziku úniku hesla zabránit,“ reagovala mluvčí Lidlu Zuzana Holá.

Fotogalerie

Fenomén je právě dětské oblečení, které řetězec prodává pod značkou Lupilu. Je relativně levné a mezi rodiči je o ně velký zájem. Na sociální síti Facebook se maminky „svolávají“ i týdny před tím, než do prodejen přijde nějaká kolekce, v prodejnách jsou některé nové položky vyprodány i pár minut po otevření. Aktuálně se strhla mela o kolekci podzimního nepromokavého oblečení, které Lidl začal prodávat tento čtvrtek.

„Při tematických akcích v našich kamenných prodejnách vždy vycházíme ze zkušeností z předchozích prodejů. Nicméně určit přesně budoucí poptávku je velmi obtížné. Naším stálým cílem je však optimalizovat naši nabídku tak, abychom vždy uspokojili co nejvíce zákazníků. E-shop tak našim zákazníkům poskytne další možnosti,“ odpovídá Holá na otázku, proč nejsou prodejny více zásobené.

Lidl spustil pilotně e-shop, zatím jen pro zaměstnance a jejich rodiny

Z diskusí v tematických facebookových skupinkách je zřejmé, že mnoho maminek si už nákup on-line vyzkoušelo. „V případě jeho využití (uniklého hesla – pozn. red.) však důrazně upozorňujeme, že se jedná o testovací verzi určenou pro odzkoušení našimi zaměstnanci a pro doladění všech procesů, nemůžeme tedy garantovat stoprocentní funkčnost systému,“ doplnila Holá.

Zdá se však, že vše funguje tak, jak má. Po zadání přístupových hesel se zákazník dostane do e-shopu, kde si může vybírat spotřební zboží rozdělené do kategorií Móda, Dílna a zahrada, Sport a volný včas, Bydlení, Domácnost a Dětský svět. Vše probíhá jako ve standardním internetovém obchodě, po naplnění nákupního košíku zákazník vyplní doručovací adresu, zvolí si způsob platby a objednávku odešle. Přijde mu potvrzovací mail, později i mail o předání zboží dopravci.

Podle pondělního oznámení firmy měl být e-shop Lidlu veřejně přístupný během podzimu. „Doprava bude od 59 korun, u objednávky nad tisíc korun zdarma,“ upřesnila firma na dotaz serveru Médiář.cz.

Jak často nakupujete v obchodních řetězcích on-line?

celkem hlasů: 4911

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 22. září 2017. Anketa je uzavřena.

Vůbec 1733
Méně častěji, ale opakovaně 1277
Několikrát týdně 907
Jen zřídka 516
Maximálně jednou týdně 478
Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...



Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Další z rubriky

Mzda až na posledním místě, zaměstnanci spíš odejdou kvůli neshodám

Ilustrační snímek.

Když se dnes zeptáte šéfů firem, co je nejvíc trápí, takřka jednohlasně odpoví, že nedostatek zaměstnanců. Lámou si...

Elektrokoloběžek v Praze možná přibude, magistrát jedná s další firmou

Centrum Prahy zaplavili turisté na elektrických koloběžkách (12. října 2018)

V Praze chce sdílené elektrické koloběžky provozovat kromě americké společnosti Lime i další firma. Ve čtvrtek to...

E-shopy s potravinami vypomáhají s rozvozem zboží jiných prodejců

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.

Internetové obchody s potravinami se snaží zlepšit své hospodaření rozvozem zboží pro jiné obchodníky. Rohlík.cz začal...



Najdete na iDNES.cz