Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lidl testuje e-shop, ale neohlídal si hesla. Nakupovat u něj může každý

  10:39aktualizováno  10:39
Jen pár dní poté, co Lidl spustil pilotní provoz svého internetového obchodu zatím jen pro zaměstnance, si přes tento web může objednávat i široká veřejnost. Po internetu totiž kolují přístupové údaje do e-shopu.

Ilustrační snímek | foto: Aneta Čapková pro iDNES.cz

Lidl spustil testovací provoz svého internetového obchodu v pondělí. Původně tu mělo nakupovat jen 9 500 zaměstnanců a jejich nejbližších. Někdo ale vynesl přístupová hesla a zveřejnil je na internetu. Dají se tak najít například na facebookových bazarech s dětským oblečením.

„Při poskytnutí přístupových údajů pro 9 500 zaměstnanců a jejich blízkých nelze riziku úniku hesla zabránit,“ reagovala mluvčí Lidlu Zuzana Holá.

Fotogalerie

Fenomén je právě dětské oblečení, které řetězec prodává pod značkou Lupilu. Je relativně levné a mezi rodiči je o ně velký zájem. Na sociální síti Facebook se maminky „svolávají“ i týdny před tím, než do prodejen přijde nějaká kolekce, v prodejnách jsou některé nové položky vyprodány i pár minut po otevření. Aktuálně se strhla mela o kolekci podzimního nepromokavého oblečení, které Lidl začal prodávat tento čtvrtek.

„Při tematických akcích v našich kamenných prodejnách vždy vycházíme ze zkušeností z předchozích prodejů. Nicméně určit přesně budoucí poptávku je velmi obtížné. Naším stálým cílem je však optimalizovat naši nabídku tak, abychom vždy uspokojili co nejvíce zákazníků. E-shop tak našim zákazníkům poskytne další možnosti,“ odpovídá Holá na otázku, proč nejsou prodejny více zásobené.

Lidl spustil pilotně e-shop, zatím jen pro zaměstnance a jejich rodiny

Z diskusí v tematických facebookových skupinkách je zřejmé, že mnoho maminek si už nákup on-line vyzkoušelo. „V případě jeho využití (uniklého hesla – pozn. red.) však důrazně upozorňujeme, že se jedná o testovací verzi určenou pro odzkoušení našimi zaměstnanci a pro doladění všech procesů, nemůžeme tedy garantovat stoprocentní funkčnost systému,“ doplnila Holá.

Zdá se však, že vše funguje tak, jak má. Po zadání přístupových hesel se zákazník dostane do e-shopu, kde si může vybírat spotřební zboží rozdělené do kategorií Móda, Dílna a zahrada, Sport a volný včas, Bydlení, Domácnost a Dětský svět. Vše probíhá jako ve standardním internetovém obchodě, po naplnění nákupního košíku zákazník vyplní doručovací adresu, zvolí si způsob platby a objednávku odešle. Přijde mu potvrzovací mail, později i mail o předání zboží dopravci.

Podle pondělního oznámení firmy měl být e-shop Lidlu veřejně přístupný během podzimu. „Doprava bude od 59 korun, u objednávky nad tisíc korun zdarma,“ upřesnila firma na dotaz serveru Médiář.cz.

Jak často nakupujete v obchodních řetězcích on-line?

celkem hlasů: 4911

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 22. září 2017. Anketa je uzavřena.

Vůbec 1733
Méně častěji, ale opakovaně 1277
Několikrát týdně 907
Jen zřídka 516
Maximálně jednou týdně 478
Autor:


Nejčtenější

Pražská noční můra se zhmotní za dva roky, až se uzavře Barrandovský most

Barandovský most v Praze.

Barrandovský most připadá Pražanům jako relativně nová stavba. Jenže letos oslavil třicáté výročí od otevření a...

Putinův poradce připravil nejbohatší Rusy během dne o miliardy dolarů

Ilustrační snímek

Nejzámožnější Rusové ztratili v jednom jediném dni přes tři miliardy dolarů. Může za to návrh ekonomického poradce...



Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Turecká krize se přelévá do Evropy, stahuje s sebou i českou korunu

Současný turecký prezident Recep Tayyip Erdogan se prohlásil za vítěze...

Evropské akcie i euro zůstávají pod tlakem kvůli obavám z ekonomické krize v Turecku. Jednotná evropská měna během...

Konec nočních nákupů, hlásí Tesco. Obchody v Česku zkrátí otevírací dobu

Obchodní dům Tesco. Logo.

Desítky tuzemských supermarketů britského řetězce Tesco zkrátí od září svou otevírací dobu. Místo půlnoci budou obchody...

Další z rubriky

Konec nočních nákupů, hlásí Tesco. Obchody v Česku zkrátí otevírací dobu

Obchodní dům Tesco. Logo.

Desítky tuzemských supermarketů britského řetězce Tesco zkrátí od září svou otevírací dobu. Místo půlnoci budou obchody...

Aegon prodá své společnosti v Česku a na Slovensku za čtyři miliardy

Ilustrační snímek.

Nizozemská pojišťovna Aegon prodá své společnosti v Česku a na Slovensku nizozemské skupině NN. Informovala o tom ve...

Drony dostanou své SPZ, jejich majitele čekají testy jako v autoškole

Ilustrační snímek

Létání s drony patří k oblíbené zábavě. Teď se však chystá její omezení. Létající stroje budou muset mít podle chystané...

Najdete na iDNES.cz