Lidl spustil testovací provoz svého internetového obchodu v pondělí. Původně tu mělo nakupovat jen 9 500 zaměstnanců a jejich nejbližších. Někdo ale vynesl přístupová hesla a zveřejnil je na internetu. Dají se tak najít například na facebookových bazarech s dětským oblečením.
„Při poskytnutí přístupových údajů pro 9 500 zaměstnanců a jejich blízkých nelze riziku úniku hesla zabránit,“ reagovala mluvčí Lidlu Zuzana Holá.
Fenomén je právě dětské oblečení, které řetězec prodává pod značkou Lupilu. Je relativně levné a mezi rodiči je o ně velký zájem. Na sociální síti Facebook se maminky „svolávají“ i týdny před tím, než do prodejen přijde nějaká kolekce, v prodejnách jsou některé nové položky vyprodány i pár minut po otevření. Aktuálně se strhla mela o kolekci podzimního nepromokavého oblečení, které Lidl začal prodávat tento čtvrtek.
„Při tematických akcích v našich kamenných prodejnách vždy vycházíme ze zkušeností z předchozích prodejů. Nicméně určit přesně budoucí poptávku je velmi obtížné. Naším stálým cílem je však optimalizovat naši nabídku tak, abychom vždy uspokojili co nejvíce zákazníků. E-shop tak našim zákazníkům poskytne další možnosti,“ odpovídá Holá na otázku, proč nejsou prodejny více zásobené.
Lidl spustil pilotně e-shop, zatím jen pro zaměstnance a jejich rodiny |
Z diskusí v tematických facebookových skupinkách je zřejmé, že mnoho maminek si už nákup on-line vyzkoušelo. „V případě jeho využití (uniklého hesla – pozn. red.) však důrazně upozorňujeme, že se jedná o testovací verzi určenou pro odzkoušení našimi zaměstnanci a pro doladění všech procesů, nemůžeme tedy garantovat stoprocentní funkčnost systému,“ doplnila Holá.
Zdá se však, že vše funguje tak, jak má. Po zadání přístupových hesel se zákazník dostane do e-shopu, kde si může vybírat spotřební zboží rozdělené do kategorií Móda, Dílna a zahrada, Sport a volný včas, Bydlení, Domácnost a Dětský svět. Vše probíhá jako ve standardním internetovém obchodě, po naplnění nákupního košíku zákazník vyplní doručovací adresu, zvolí si způsob platby a objednávku odešle. Přijde mu potvrzovací mail, později i mail o předání zboží dopravci.
Podle pondělního oznámení firmy měl být e-shop Lidlu veřejně přístupný během podzimu. „Doprava bude od 59 korun, u objednávky nad tisíc korun zdarma,“ upřesnila firma na dotaz serveru Médiář.cz.