Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Lidl testuje e-shop, ale neohlídal si hesla. Nakupovat u něj může každý

  10:39aktualizováno  10:39
Jen pár dní poté, co Lidl spustil pilotní provoz svého internetového obchodu zatím jen pro zaměstnance, si přes tento web může objednávat i široká veřejnost. Po internetu totiž kolují přístupové údaje do e-shopu.

(Ilustrační snímek) | foto: Aneta Čapková pro iDNES.cz

Lidl spustil testovací provoz svého internetového obchodu v pondělí. Původně tu mělo nakupovat jen 9 500 zaměstnanců a jejich nejbližších. Někdo ale vynesl přístupová hesla a zveřejnil je na internetu. Dají se tak najít například na facebookových bazarech s dětským oblečením.

„Při poskytnutí přístupových údajů pro 9 500 zaměstnanců a jejich blízkých nelze riziku úniku hesla zabránit,“ reagovala mluvčí Lidlu Zuzana Holá.

Fotogalerie

Fenomén je právě dětské oblečení, které řetězec prodává pod značkou Lupilu. Je relativně levné a mezi rodiči je o ně velký zájem. Na sociální síti Facebook se maminky „svolávají“ i týdny před tím, než do prodejen přijde nějaká kolekce, v prodejnách jsou některé nové položky vyprodány i pár minut po otevření. Aktuálně se strhla mela o kolekci podzimního nepromokavého oblečení, které Lidl začal prodávat tento čtvrtek.

„Při tematických akcích v našich kamenných prodejnách vždy vycházíme ze zkušeností z předchozích prodejů. Nicméně určit přesně budoucí poptávku je velmi obtížné. Naším stálým cílem je však optimalizovat naši nabídku tak, abychom vždy uspokojili co nejvíce zákazníků. E-shop tak našim zákazníkům poskytne další možnosti,“ odpovídá Holá na otázku, proč nejsou prodejny více zásobené.

Lidl spustil pilotně e-shop, zatím jen pro zaměstnance a jejich rodiny

Z diskusí v tematických facebookových skupinkách je zřejmé, že mnoho maminek si už nákup on-line vyzkoušelo. „V případě jeho využití (uniklého hesla – pozn. red.) však důrazně upozorňujeme, že se jedná o testovací verzi určenou pro odzkoušení našimi zaměstnanci a pro doladění všech procesů, nemůžeme tedy garantovat stoprocentní funkčnost systému,“ doplnila Holá.

Zdá se však, že vše funguje tak, jak má. Po zadání přístupových hesel se zákazník dostane do e-shopu, kde si může vybírat spotřební zboží rozdělené do kategorií Móda, Dílna a zahrada, Sport a volný včas, Bydlení, Domácnost a Dětský svět. Vše probíhá jako ve standardním internetovém obchodě, po naplnění nákupního košíku zákazník vyplní doručovací adresu, zvolí si způsob platby a objednávku odešle. Přijde mu potvrzovací mail, později i mail o předání zboží dopravci.

Podle pondělního oznámení firmy měl být e-shop Lidlu veřejně přístupný během podzimu. „Doprava bude od 59 korun, u objednávky nad tisíc korun zdarma,“ upřesnila firma na dotaz serveru Médiář.cz.

Jak často nakupujete v obchodních řetězcích on-line?

celkem hlasů: 4911

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 22. září 2017. Anketa je uzavřena.

Vůbec 1733
Méně častěji, ale opakovaně 1277
Několikrát týdně 907
Jen zřídka 516
Maximálně jednou týdně 478
Autor:



Nejčtenější

Válka o prodavačky pokračuje. Nástupní mzda v Lidlu bude 28 tisíc

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Diskonty Lidl v Česku zvýší od března nástupní mzdu pokladních a prodavaček na 28 tisíc korun, tedy o pětinu. V Praze a...

Pět tisíc dolarů na ruku a sbohem. Amazon se zbavuje lidí bez motivace

Pracovníkům ve skladu Amazon se v USA důsledně říká „associates“, tedy...

Nestandardní cestou jde americký Amazon při propouštění zaměstnanců bez motivace. Svému personálu předložil „nabídku“,...



Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...

Diesely v Německu už nikdo nechce. Ceny ojetin srážejí čachry s emisemi

(Ilustrační snímek)

V Německu za poslední rok výrazně klesl prodej nových naftových aut, ceny těch ojetých šly znatelně dolů. Vývoj souvisí...

Nejmladší český miliardář začal ve skladu. Dnes ovládá zbrojařské impérium

Majitel Czechoslovak Group Michal Strnad.

Pětadvacetiletý Michal Strnad se po převodu stoprocentního podílu zbrojařsko-průmyslového holdingu Czechoslovak Group...

Další z rubriky

Rizikové půjčky vévodí českému úvěrovému trhu. Banky ztrácí podíl na trhu

(Ilustrační snímek)

Rizikovým způsobem si půjčuje peníze 28 procent Čechů. Dvě třetiny dlužníků si vzalo půjčku od nebankovních společností...

Válka o prodavačky pokračuje. Nástupní mzda v Lidlu bude 28 tisíc

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Diskonty Lidl v Česku zvýší od března nástupní mzdu pokladních a prodavaček na 28 tisíc korun, tedy o pětinu. V Praze a...

T-Mobil loni zvýšil tržby o dvě procenta, má šest milionů zákazníků

Ilustrační fotografie

Mobilní operátor T-Mobile má v současné době nejvíce zákazníků na trhu. Jejich počet loni stoupl o 128 tisíc na 6,176...

Najdete na iDNES.cz