Z výrobku prodávaného na asijském trhu zmizí také výrazy jako „bělicí“ nebo „zesvětlující“, uvedla na svém webu BBC.
Petice požadující zastavení výroby kosmetické řady Fair & Lovely podepsalo v posledních týdnech zhruba 18 tisíc lidí a firma nakonec vydala kajícné prohlášení.
„Portfolio našich výrobků pečuje o všechny tóny pleti. Uznáváme, že slova jako bílý nebo světlý podporují dojem jediného ideálu krásy, což podle nás není správné,“ řekl prezident Unileveru Sunny Jain.
Unliever také odstraní z propagačních materiálů fotografie srovnávající tón kůže před a po použití výrobků.
Kosmetika, prodávaná především v Indii, Indonésii, Thajsku a Pákistánu, však zůstává dál na trhu, což se aktivistům příliš nelíbí. „Na nápravu psychických a citových škod to není dost. Přejmenování výrobku nic neznamená,“ řekla aktivista Poorna Bellová. Firma by podle ní měla podobné výrobky úplně přestat prodávat.
Nadnárodní firmy nabízejí tento typ kosmetických přípravků na potlačení skvrn na kůži, například následkem slunečního záření, asijské ženy je ovšem často používají pro celkové zesvětlení pleti.
Výrobky podobného druhu nemá na trhu jen Unilever, ale třeba i Johnson & Johnson’s, Nivea nebo Garnier. Někteří odborníci podle BBC ovšem upozorňují, že kompletní stažení zesvětlující kosmetiky by mohlo mít i negativní dopady.
„Debata se stočila výhradně na ženy, které touží změnit svou barvu celé. Ale úplně se přehlížejí takové, které chtějí jen ošetřit flíček nebo jizvu. Pokud jim nedáme na výběr, začnou používat neschválené poškozující přípravky z černého trhu,“ varuje Nomshado Michelle Bacaová, zakladatelka kosmetické značky Complexion Company.
Může jit například o neschválené přípravky obsahující hydrochinon nebo rtuť, před nimiž už spotřebitelské organizace varovaly.