Unilever vyrábí mýdla Dove, deodoranty Axe, šampony Sunsilk nebo čaje Lipton. V současnosti je třetím největším výrobcem spotřebního zboží na světě za firmami Procter & Gamble a Nestlé. Akvizicí se stane největším světovým výrobcem vlasových kondicionérů, dvojkou na trhu se šampony a třetím největším výrobcem produktů pro vlasový styling na světě.
Generální ředitel Unileveru Paul Polman v prohlášení uvedl, že Alberto Culver dobře zapadá do současné kosmetické nabídky Unileveru. "Produkty pro osobní péči jsou pro Unilever strategická kategorie a rapidně rostou," upozornil Polman.
Unilever nabídl za jednu akcii Alberto Culver 37,50 dolarů. Dohodu ještě musí schválit regulační úřady a akcionáři americké firmy.
Mezi značky Alberto Culver patří TRESemme, VO5, Nexxus a Simple. Unilever nyní hodlá posílit propagaci značek firmy na současných trzích a uvést tyto značky i na rozvíjející se trhy.
Alberto Culver nyní působí na devíti trzích, včetně USA, Kanady, Argentiny, Mexika, Británie a Austrálie. Má šest výrobních závodů a 2700 zaměstnanců.
Tržby společnosti za rok do konce června činily 1,6 miliardy USD a provozní zisk 250 milionů USD, napsaly agentury AP a Reuters.