Management uvedl, že prodej by se měl zvýšit i celoročně, aniž by podnik musel obětovat marže. Obrat bez vlivu kurzových výkyvů vzrostl o jedno procento na 10,2 miliardy eur, s přihlédnutím ke změně kurzů naopak o dvě procenta meziročně klesl.
Objem prodeje byl vyšší, než čekali analytici, kteří v anketě agentury Reuters počítali s růstem o 2,8 procenta. Srovnatelné tržby vzrostly o 3,4 procenta, zatímco na trhu se počítalo s růstem o tři procenta.
Pokud se ale započtou mimořádné položky, firma už tak solidních výsledků nedosahuje. Loni například získala skoro půl miliardy eur z prodeje části majetku, což jí zvýšilo srovnávací základnu. Čistý zisk proto meziročně klesl o 36 procent na 1,05 miliardy eur (asi 27,4 miliardy Kč).
"Jsme na cestě ke splnění našeho cíle, který na celý rok počítá s obnovou růstu objemu se současným udržením marží a cash flow," řekl šéf Unileveru Paul Polman, který je ve funkci ředitele podniku od začátku letošního roku.
Unilever
|