Nový kontrakt naběhne 1. července letošního roku a skončí v polovině roku 2020. České dráhy poptaly 213 milionů litrů nafty, její cena je spočítaná jednak podle vzorce zohledňující cenu na burze a pak podle přirážky, kterou dodavatelé soutěžili. V soutěži, kde je jediným kritériem cena, nabídl Unipetrol příplatek 76 dolarů za tunu.
„Marže je o něco málo vyšší, ale ne o mnoho. Je to výsledek elektronické aukce, kdy se soutěžilo na nejnižší cenu,“ řekl mluvčí Českých drah Radek Joklík. I tak vyjde nafta levněji, než České dráhy čekaly, v zadávací dokumentaci se mluví o 6 miliardách.
Dodávat naftu Českým drahám chtělo ještě státní Čepro, to však podle údajů v písemné zprávě zadavatele nabídlo cenu o 466 milionů korun vyšší než Unipetrol RPA.
České dráhy ročně spotřebují kolem padesáti milionů litrů nafty, ukazují statistiky dopravce. Spotřeba by měla postupně klesat nasazováním modernějších vozidel nebo elektrifikací některých tratí. U řady vlaků přešly navíc České dráhy z klasických souprav tažených dieselovou lokomotivou na motorové jednotky.