Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

UPC kupuje dvojku českého kabelového trhu Karneval

  9:14aktualizováno  11:18
Kabelové vysílání v Česku opanuje společnost UPC. Současný lídr trhu kabelových služeb se totiž rozhodl koupit společnost Karneval, které dosud patřila druhá příčka. Transakci ale musí ještě povolit antimonopolní úřad.
Po dokončení transakce by UPC měla Česku mít přibližně 800 000 aktivních zákazníků.

Po dokončení transakce by UPC měla Česku mít přibližně 800 000 aktivních zákazníků. | foto: Profimedia.cz

Jednání o koupi Karnevalu vede mateřská firma UPC Liberty Global. Za Karneval zaplatí 322,5 milionů eur, tedy přibližně devět miliard korun.

„Po dokončení této transakce UPC v České republice posílí svou vedoucí pozici s přibližně 800 000 aktivních zákazníků,“ uvedl generální ředitel Liberty Global Mike Fries. Dokončení transakce očekává ke konci roku.

Karneval měl ke konci prvního pololetí přibližně 310 000 aktivních zákazníků. Z toho 253 tisíc bylo předplatitelů kabelové televize, dalších 57 tisíc jich využívalo internetové služby.

Karneval dosud ovládala společnost Mid Europa. Jeden z jejích šéfů Craig Butcher hodnotí investici do Karnevalu jako zdařilou. „Od našeho příchodu do Karnevalu v roce 2003 se příjmy i zisky firmy zvedla na dvojnásobek,“ sdělil.

Součástí transakce je i firma Forcable, která pro Karneval připravuje lokální zprávy a infokanál.

Podle analytika Cyrrusu Petra Bártka by duo UPC a Karnevalu vytvořilo dominantního operátora s možností monopolně stanovovat ceny minimálně do doby, než začne Telefónica nabízet svoji TV přes internet.

„Výsledkem pro zákazníky bude růst cen v řádech desítek procent vyšperkovaný několika málo výhodami spojených služeb,“ řekl Bártek ČTK.

Podle Tibora Bokora z Wood&Company u vysokorychlostního internetu k růstu cen nedojde, protože trh se řídí nabídkou konkurenčního ADSL.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Ředitel cukrovarnické společnosti Tereos TTD v Dobrovicích Oldřich Reinbergr.
Cukr je nejzdravější sladidlo. Zlevnit nemůžeme, říká šéf cukrovaru

Evropu zaplavuje levný cukr. Už teď je ho nadbytek a po ukončení kvót v sobotu bude komodity razantně přibývat. Dlouhodobý tlak na cenu může některé evropské...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.