Škoda Transportation je největším českým výrobcem vlaků a tramvají, Movo, které taktéž sídlí v Plzni, se zabývá především opravami železničních vagonů. "Až do zítřejší tiskové konference se ke spojení nebudeme vyjadřovat," uvedla mluvčí Škody Transportantion Radka Pistoriusová.
Podle místopředsedy antimonopolního úřadu se firmy svým zaměřením překrývají u těžké údržby a oprav kolejových vozidel. "Každý z fúzujících subjektů se ale soustředí na jiný segment této oblasti. Proto nebude mít fúze negativní dopad ani na České dráhy, které jsou nejvýznamnějším odběratelem služeb těžké údržby a oprav osobních vagonů," dodal Rudolecký.
Škodovka tak pokračuje v akvizicích firem z oboru - v nedávné době koupila například šumperského výrobce lehkých vlakových souprav a tramvají Pars Nova.
Zástupci Škody Transportation dosud nevyloučili ani možnost převzetí společnosti Siemens kolejová vozidla, která se rozhodla v příštím roce ukončit svoji činnost v Česku.
Škoda Transportation dodává pro Prahu tramvaje 14T, kterých v metropoli už jezdí několik desítek kusů. Zároveň vyrábí pro České dráhy příměstské vlakové soupravy CityElefant - cena jedné přesahuje 200 milionů. Nedávno firma také představila prototyp nové lokomotivy Škoda 109E.
Movo Plzeň v současnosti spolu s firmou ŽOS Trnava rekonstruuje pro České dráhy vagony pro dálkovou osobní přepravu. Movo se Škodou Transportation také spolupracuje na modernizacích starých ruských souprav pražského metra.