Rozhodnutí může přijít v srpnu. Úřad totiž v pondělí společnosti oznámil, že pro posouzení případu bude potřebovat delší pětiměsíční lhůtu, kterou volí ve složitějších případech.
V případě, že úřad fúzi schválí, začne prostřednictvím finančního poradce ČSA v Travel Service hloubková finanční kontrola. Podle jejího výsledku se ČSA rozhodnou, zda svého menšího konkurenta skutečně koupí a za jakou cenu. Mluví se řádově o stovkách milionů korun.
"Pokud ÚOHS fúzi nepovolí, nebo pokud se s Travel Service nedohodneme, budeme pokračovat ve vytváření vlastní charterové divize vyčleňováním charterové flotily," vysvětlil šéf ČSA Jaroslav Tvrdík.
Spojení se obávají některé společnosti operující na pražském letišti. ČSA ale věří, že přesvědčí antimonopolní úřad o tom, že monopol nevznikne.
Z Prahy totiž létá 60 společností na 112 letišť celého světa. ČSA a Travel Service si přímo konkurují jen na několika málo linkách.
"Dívat se tedy na pražské letiště z pohledu, že by spojení dvou domácích dopravců mohlo ohrozit celý trh, se nám zdá minimálně nevyvážené," řekla mluvčí ČSA Novotná.
ČSA se na trhu pravidelné dopravy z Prahy podílejí asi 48 procenty, Travel Service s linkami Smart Wings asi třemi procenty. Na nepravidelných linkách, kde je lídrem trhu Travel Service s 50 procenty, měly loni ČSA podle informací České správy letišť pětinový podíl.
Podle Tvrdíka je navíc otázkou, zda by ČSA po fúzi využily letadlový park Travel Service. Ten je tvořen stroji Boeing 737 nové generace. ČSA ale při přechodu na letouny nové generace zvolily Airbusy 320. - více zde