Na úseku mezi Lhotkou a Velkou Bíteší stavebníci frézují odstavný pruh....

Na úseku mezi Lhotkou a Velkou Bíteší stavebníci frézují odstavný pruh. Přípravují se tak na rozšíření dálnice. | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Velké slevy stavařů končí. Další úsek D1 nabízí za ceny projektu

  • 15
Sdružení firem Metrostav a Swietelsky nabízí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nejnižší cenu za modernizaci dalšího úseku dálnice D1 z Psár do Soutic. Zatímco donedávna nabízely stavební firmy slevy v řádu desítek procent oproti předpokládané ceně, teď se ceny přiblížily hodnotě naceněné v projektu.

Vyplývá to z informací ŘSD o výši jednotlivých nabídek v poslední zakázce na modernizaci. Sdružení obou firem, které vyhrálo například nedávno i soutěž na další úseky dálnice D3 nabídlo cenu 929 milionů korun a 80 měsíců záruky. Delší záruku nikdo nenabídl.

Plán modernizace jednotlivých úseků D1 - klikněte pro zvětšení.

Poslední velká zakázka ŘSD ale ukazuje zásadní změnu trendu: Zatímco ještě donedávna nabízely stavební firmy slevy v řádu desítek procent oproti předpokládané ceně, teď se ceny přiblížily hodnotě naceněné v projektu. ŘSD náklady na modernizaci odhaduje na 995 milionů korun. Rozdíl u nejnižší nabídky je tedy jen necelých sedm procent.

Postup modernizace D1

Do dalšího tendru na modernizaci se přihlásilo celkem osm firem, mezi uchazeči chybí italská společnost Serenissima Construzioni, která se přihlásila do několika tendrů na D1 s výrazně nižší cenou a ŘSD ji vyloučilo. Nabídky se teď cenou od sebe příliš nelišily. Mezi nejnižší a nejvyšší je rozdíl 68 milionů korun.

Nabídky teď musí prozkoumat hodnotící komise jmenovaná vládou. Pokud půjde vše bez problémů, modernizace 7,7 kilometrů dlouhého úseku začne příští rok na jaře. Čtyři úseky D1 už modernizací prošly, na dalších třech aktuálně probíhá. Příští rok chce ŘSD zahájit modernizaci celkem šesti dalších úseků.