Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Úspěch VyVolených vábí na Primu inzerenty

  15:35aktualizováno  15:35
TV Prima zatím v souboji reality show poráží konkurenční Novu. Úspěch pociťuje i obchodně. Někteří inzerenti už reagovali na vysokou sledovanost zvýšeným zájmem o reklamní čas. Má-li ale Prima přetavit momentální rekordy v dlouhodobý úspěch, bude muset přijít s dalšími trháky.

Ve čtvrtek 8. září sledovalo VyVolené 1,8 milionu lidí. | foto: Nguyen Phuong ThaoMF DNES

„Rostoucí sledovanost zvyšuje zájem o reklamní prostor. Už teď s jistotou víme, že díky VyVoleným získáme letos i v příštím roce více klientů,“ potvrdila mluvčí Primy Jana Malíková. Většinu reklamních bloků ve VyVolených na září a říjen už Prima obsadila.

Pomáhá jí rekordní zájem diváků, ve čtvrtek dosáhla nejlepších výsledků za celou dobu existence. Na VyVolené se dívalo 1,896 milionu diváků starších patnácti let - to znamená 55,82 procent všech dospělých, kteří právě sledovali televizi. - více zde

Citelnější zvýšení inzertních příjmů může ale přijít až s jistým zpožděním. Podle Štěpána Woldeho z mediální agentury ARBOmedia se rozhodující část výdajů na televizní reklamu plánuje na celý rok. Jen o menší části rozpočtů se rozhoduje na poslední chvíli. Jde spíše o investice menších klientů a různé úpravy kampaní.

„Opravdu zásadnější dopad může přijít ve chvíli, kdy se vysoká sledovanost udrží po delší období a ovlivní klíčové rozdělování investic inzerentů pro příští rok. To však předpokládá, že divácký úspěch Primy potvrdí i jiné pořady,“ dodává Wolde.

Televiznímu trhu zatím dominuje konkurenční Nova. Té podle údajů ARBOmedia patřilo v prvním pololetí 70 procent reklamního televizního trhu. Celkové výdaje na televizní reklamu stouply od ledna do června na 9,84 miliardy korun.

Pokud by se Primě podařilo udržet vyšší sledovanost, mohla by promítnout svou silnější pozici i do cen reklamy. Už teď se Vyvolení zařadili mezi pořady, u kterých jsou spoty na Primě nejdražší.

„První místo si už delší dobu drží seriál Rodinná pouta. Dá se ale očekávat, že v následujících měsících bude reklama u VyVolených dražší. Cenu totiž ovlivňuje nejen dosažený počet ratingových bodů, ale i kalendářní měsíc,“ upřesnila Malíková.

Celkový objem výdajů do médií ale současný boj o diváka pravděpodobně neovlivní. Ten totiž závisí na velikosti marketingových rozpočtů firem. „A ty ovlivňují spíše marketingové strategie a konkrétní obchodní výsledky jednotlivých inzerentů, než aktuální dění v nabídce médií,“ doplnil Štěpán Wolde.

Autor:



Nejčtenější

Česká pošta se chtěla zalíbit na Facebooku, sklidila výsměch

Česká pošta na svém Facebookovém profilu vyhlásila soutěž o modré reklamní...

Po pošťácké internetové televizi, kterou loni Česká pošta rozjela na kanále YouTube, nyní rozpačitě baví své zákazníky...

Žena v letadle dostala jablko, po přistání jí za něj napařili pokutu

Boeing 767 společnosti Delta

Na svou cestu z Paříže do amerického Denveru společností Delta Air Lines jen tak nezapomene Crystal Tadlocková. Žena...



To by stačilo. Šéf Korean Air odvolal své dvě dcery, firmě dělaly ostudu

Dcery ředitele Korean Air Emily Cho (vlevo) a Heather Cho

Šéf korejských aerolinek Čo Jang-ho v minulých dnech vyhodil z firmy své dvě dcery. Důvodem bylo jejich nedůstojné...

KVÍZ: Kolik chmele je v půllitru a co je spilka? Otestujte se, co víte o pivu

(Ilustrační snímek)

Jsme národ pivařů. Alespoň to platí o spotřebě na hlavu. Každý Čech do sebe za rok otočí v průměru pár set půllitrů....

Ceny pozemků pro dům vyskočily na dvojnásobek. Kolik stojí ve vašem kraji?

Inženýrské sítě

Ceny stavebních pozemků stoupaly nejstrměji v posledních sedmi letech na Vysočině, v Královéhradeckém kraji a ve...

Další z rubriky

Zájem o českou dovolenou roste. Hotely jsou plné a daří se i pronajímatelům

Novým krumlovským architektem bude Ondřej Busta z pražského ateliéru Robust...

Češi milují Česko. Nebo alespoň cestování po něm. Počet hostů v hromadných ubytovacích zařízeních totiž poprvé...

Česká pošta se chtěla zalíbit na Facebooku, sklidila výsměch

Česká pošta na svém Facebookovém profilu vyhlásila soutěž o modré reklamní...

Po pošťácké internetové televizi, kterou loni Česká pošta rozjela na kanále YouTube, nyní rozpačitě baví své zákazníky...

Ceny starších bytů v panelácích narazily na strop. Avšak jen na chvíli

(ilustrační snímek)

Ceny starších bytů narazily na některých místech Česka v závěru loňského roku na strop. Podle dat Českého statistického...

Najdete na iDNES.cz