„Rostoucí sledovanost zvyšuje zájem o reklamní prostor. Už teď s jistotou víme, že díky VyVoleným získáme letos i v příštím roce více klientů,“ potvrdila mluvčí Primy Jana Malíková. Většinu reklamních bloků ve VyVolených na září a říjen už Prima obsadila.
Pomáhá jí rekordní zájem diváků, ve čtvrtek dosáhla nejlepších výsledků za celou dobu existence. Na VyVolené se dívalo 1,896 milionu diváků starších patnácti let - to znamená 55,82 procent všech dospělých, kteří právě sledovali televizi. - více zde
Citelnější zvýšení inzertních příjmů může ale přijít až s jistým zpožděním. Podle Štěpána Woldeho z mediální agentury ARBOmedia se rozhodující část výdajů na televizní reklamu plánuje na celý rok. Jen o menší části rozpočtů se rozhoduje na poslední chvíli. Jde spíše o investice menších klientů a různé úpravy kampaní.
„Opravdu zásadnější dopad může přijít ve chvíli, kdy se vysoká sledovanost udrží po delší období a ovlivní klíčové rozdělování investic inzerentů pro příští rok. To však předpokládá, že divácký úspěch Primy potvrdí i jiné pořady,“ dodává Wolde.
Televiznímu trhu zatím dominuje konkurenční Nova. Té podle údajů ARBOmedia patřilo v prvním pololetí 70 procent reklamního televizního trhu. Celkové výdaje na televizní reklamu stouply od ledna do června na 9,84 miliardy korun.
Pokud by se Primě podařilo udržet vyšší sledovanost, mohla by promítnout svou silnější pozici i do cen reklamy. Už teď se Vyvolení zařadili mezi pořady, u kterých jsou spoty na Primě nejdražší.
„První místo si už delší dobu drží seriál Rodinná pouta. Dá se ale očekávat, že v následujících měsících bude reklama u VyVolených dražší. Cenu totiž ovlivňuje nejen dosažený počet ratingových bodů, ale i kalendářní měsíc,“ upřesnila Malíková.
Celkový objem výdajů do médií ale současný boj o diváka pravděpodobně neovlivní. Ten totiž závisí na velikosti marketingových rozpočtů firem. „A ty ovlivňují spíše marketingové strategie a konkrétní obchodní výsledky jednotlivých inzerentů, než aktuální dění v nabídce médií,“ doplnil Štěpán Wolde.