Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Utrácejte, nabádá Slováky reklamní kampaň proti krizi

  1:00aktualizováno  1:00
Burzy se hroutí a televize informují o špatné ekonomické situaci. Asi padesátiletý muž se nenechá vyvést z klidu, rozhodně vstupuje do dveří obchodu a vrací se s úsměvem a plnýma rukama uzenin – je to bojovník proti krizi. Tak vypadá slovenská reklamní kampaň, která radí, jak se vypořádat s recesí.

Recept je docela jednoduchý – hospodářský propad Slováci nejlépe zažehnají, když si pořídí dovolenou, nový fotoaparát, televizor nebo auto.

Samozřejmě platí, že pokud zboží pochází ze slovenských továren, mají bojovníci plus navíc. "Koupil jsem tři polštáře od slovenského výrobce," svěřuje se na webových stránkách "bojovníci proti krizi" Jozef Nosál ze Štúrova.

Kampaň, která běží v televizích i rozhlasu, si objednal Klub reklamných agentúr Slovenska. "Hodnota projektu je asi dva miliony eur (asi 51 milionů Kč). Média nám však poskytla svůj prostor zdarma, všichni pracujeme bez nároku na honorář," tvrdí výkonná ředitelka Klubu Jana Šimeková.

Podle předsedy Združenie vydavateľov periodickej tlače Miloše Nemečka, který s nápadem na konzumní agitaci přišel, bylo záměrem podpořit trh, udělat něco proti krizi a poradit lidem, jak se mají při hospodářské recesi chovat.

Medicína z dílny reklamních mágů se však nezamlouvá ekonomům ani odborníkům na etiku v reklamě. "Úsměvem a děláním, že se nic neděje, krizi nevyléčíme," říká ekonom ČSOB Tomáš Sedláček. "Proti krizi toho jedinec zmůže asi tolik, co proti epidemii chřipky, o které ví, že pochoduje kolem. Nic moc nenadělá, má se chovat obezřetně," dodává Sedláček.

Specialistka na psychologii reklamy Jitka Vysekalová považuje slovenskou kampaň dokonce za nebezpečnou. "Tato reklama dává lidem omluvu za zvýšenou spotřebu, neboť to dělají pro vlast. To je může dovést do finančních problémů."

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dvě rezidenční budovy nazývané Bosco Verticale (vertikální les) v Miláně
Stavba „vertikálních lesů“ je na vzestupu. Po Miláně bují v Číně i Francii

Více než 20 000 rostlin a stromů, tedy ekvivalent dvou hektarů lesa na dvou budovách: dvě rezidenční budovy nazývané Bosco Verticale (vertikální les) v Miláně...  celý článek

Lego představilo novou kolekci s názvem Ženy ve vesmíru.
Lego před Vánocemi servíruje novou kolekci: oslavuje úspěšné ženy NASA

I letos chce společnost Lego podpořit své vánoční tržby uvedením nové kolekce. Tentokrát míří nejnovější stavebnice na milovníky vesmíru a zároveň obdivovatele...  celý článek

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.