Svět letos utratí za luxus mnohem víc. Rusové ale propadli, tvrdí studie

  8:16aktualizováno  8:16
Prémiové zboží jako luxusní oblečení, šperky či hodinky jde výrazně více na odbyt než v předchozích dvou letech. Podle studie konzultační společnosti Bain by mohly útraty stoupnout o 13 procent na 253 miliard eur, tedy 6,9 bilionu korun. Nejvíce toto zboží nakupují Číňané.

(ilustrační snímek) | foto: archiv F&F

Mezi osobní zboží patří oděvy a luxusní doplňky, jako jsou klenoty, hodinky či kabelky. Nepočítá se do toho ale prodej luxusních aut, jachet ani umění.

Číňané se na celkových výdajích na luxusní zboží podílejí 31 procenty. Jejich výdaje rostou mnohem rychleji než u obyvatel jiných zemích. Číňané ale nakupují převážně v zahraničí, protože zboží je tam pro ně často levnější. Doma naopak utratí pouze asi 20 procent z celkových výdajů.

Studie rovněž uvádí, že letošní propad na akciových trzích v Číně ublížil důvěře spotřebitelů spíše v USA, protože Američané mají stále v paměti finanční krizi z roku 2008.

Rusové propadli ze druhého místa

Přesto jsou ale Američané podle studie na druhém místě s 24 procenty, na třetím Evropané s 18 procenty. Loni byli druhými největšími kupci luxusního zboží Rusové, jejich kupní síla se ale kvůli devalvaci rublu asi o polovinu snížila.

Největším trhem s luxusním zbožím zůstávají Spojené státy, kde mají celkové tržby letos dosáhnout 78,6 miliardy eur, uvádí studie. Druhé bude Japonsko s 20 miliardami eur a třetí Čína s 18 miliardami eur. V Itálii a Francii mají tržby dosáhnout zhruba 17 miliard eur.

Autoři: ,


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...



Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Další z rubriky

Konopí způsobí revoluci na světových trzích, hitem budou marihuanové nápoje

Ilustrační snímek

Akcie konopných firem lámou v posledních měsících na světových burzách rekordy. Tento vývoj, společně s legalizací...

Na cizí svatbu jako do divadla. Indové prodávají turistům vstupenky

Tradiční hinduistická svatba

Klasická pozvánka na svatbu není vždy podmínkou. Stačí si koupit vstupné. Alespoň v Indii, kde některé páry nabízejí...

Musíme bránit USA, vysvětluje šéf Amazonu žízeň po tučné armádní zakázce

Jeff Bezos před raketou New Shepard

Desetimiliardová armádní zakázka s názvem JEDI je opředena tajemstvím a účast amerických firem na ní budí čím dál větší...



Najdete na iDNES.cz