Až silničáři dokončí čtyřproudovou silnici z Ohrazenic do Hrobic, dostanou se řidiči do Prahy i bez přivaděčů a po kvalitní silnici dálničního typu.
"Stavbu silnice z Hrobic do Ohrazenic jsme začali stavět na konci loňského roku. Hotová by měla být v roce 2011 v září," řekl ředitel pardubické správy Ředitelství silnic a dálnic Bohumil Vebr.
Lázním Bohdaneč ubude provoz
Pro řidiče to znamená jediné. Když v Pardubicích sednou do auta, dostanou se po hradubické silnici k rychlostní silnici R 35 a poté k dálnici D11. "To je skvělé. Už nebudu muset jezdit do Prahy přes Lázně Bohdaneč k dálnici, ale dostanu se přímo z Pardubic do Prahy. A to po dobré silnici, v dobrém čase a myslím, že také bezpečněji," řekl řidič Jan Solař.
Stavební práce na rozestavěném úseku už nyní nutí řidiče dát nohu z plynu. Na stávající silnici je zúžená vozovka do jednoho pruhu a silničáři připravují podklad pro rozšíření.
Stavba vyjde na víc než 750 milionů Kč
Šest a půl kilometru dlouhý úsek mezi Hrobicemi a místní částí Pardubic bude stát více než tři čtvrtě miliardy korun. Stavbu z pětaosmdesáti procent zaplatí Evropská unie. Zbytek doplatí stát.
Stavební dělníci rozšiřují Hradubickou silnici do čtyř pruhů také na úseku z Březhradu do Opatovic nad Labem. "Nyní pokračujeme od mimoúrovňové křižovatky u výjezdu na Opatovice. Začínají se tam dělat základy pro mosty. Těmi se vždycky začíná, protože jsou technologicky náročné," vysvětlila vedoucí manažerka malých a středních projektů Ředitelství silnic a dálnic Zuzana Horná.
Šéf ŘSDČtyřproudová silnice z Hrobic do Ohrazenic by měla být hotová v roce 2012. |
To však není jediná novinka. Kvůli vysokému náspu, který bude vytvořen přesně s ryskou stoleté vody, silnice povede o několik metrů výš, postaví se tři mosty a součástí komunikace budou třeba i protihlukové bariéry, opěrná zeď či přeložené potrubí nadzemního horkovodu.