Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jindřichohradecké úzkokolejky sehnaly peníze, insolvence skončila

  11:22aktualizováno  11:22
Českobudějovický krajský soud skončil insolvenční řízení se společností Jindřichohradecké místní dráhy. Stalo se tak poté, co několik věřitelů stáhlo svůj návrh a firma se s nimi domluvila na vyrovnání pohledávek.

Na nádraží úzkokolejky v Kamenici nad Lipou. | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Během dvou týdnů se přitom k trojici původních věřitelů Sudop, AK Signal a VHC Trade přidaly postupně další čtyři firmy, které v součtu přihlásily pohledávky za více než šest milionů korun, například za opravy kolejí. Řada pohledávek byla starší než rok. Vedení firmy se za celou dobu insolvenčního řízení k situaci soudu nevyjádřilo. Informace o konci insolvenčního řízení vyplývají z insolvenčního rejstříku. 

Fotogalerie

Firma se však nakonec s věřiteli dohodla na splacení a ti ve čtvrtek stáhli své insolvenční návrhy. Soud poté insolvenční řízení zrušil.

Případné vyhlášení konkurzu by mohlo mít pro úzkokolejky velké následky i kvůli drážní legislativě: firmě by například hrozilo odebrání licence pro provoz.

Jindřichohradecké místní dráhy zveřejnily naposledy údaje o hospodaření za rok 2011.

Ve firmě došlo před časem k rozkolu mezi akcionáři, firmu opustil například její zakladatel Jan Šatava. Firma musí v příštích týdnech vyřešit problém především se schválením modernizovaných vozů pro úzkokolejky, na které chce čerpat evropské peníze. Pokud ale nezíská potřebné povolení do konce září, o dotaci s největší pravděpodobností přijde. 

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Silničáři začali na dálnici D1 s likvidací nelegální reklamy (9. října 2017).
Od dálnic zmizely první billboardy. Odstranili i legální, tvrdí majitel

Silničáři začali odstraňovat na dálnicích první nelegální billboardy. Jako první odstranili poutače na D1 na Vysočině a ve středních Čechách. . Začali na D1 na...  celý článek

Autobus Leo Express
Vlaky Leo Express budou jezdit až do Polska, společnost získala povolení

Český soukromý dopravce Leo Express získal povolení pro provoz osobní železniční dopravy v Polsku. Společnost tak může prodloužit železniční spojení z Prahy do...  celý článek

Technologie jsou zapojeny, úředníci připraveni. Ostrý provoz úsekového měření...
Rychlost na D1 se hlídat nebude. Kvůli zpackanému tendru chybí radary

Nohu z plynu, jinak můžete být až o pět tisíc korun a mít hned tři „trestné“ body na kontu řidiče. Tak úředníci ještě na jaře strašili řidiče mířící po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.