Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Porsche naučí uprchlíky německy. Následujte nás, vyzývá automobilka

  16:05aktualizováno  16:05
Německá automobilka Porsche se rozhodla aktivně zapojit do začleňování uprchlíků. Patnáct běženců má možnost vzdělávat se ve speciálním integračním programu. Ti se mohou po jeho absolvování dostat do učebního programu nebo získat zaměstnání.

Ženy a muži ve věku 16 - 38 let, kteří uprchli z Eritrei, Sýrie, Pákistánu, Afghánistánu, Íránu a Iráku se budou učit německy. Plán automobilky Porsche zahrnuje také hodiny základních obchodních dovedností.

Program navíc klade důraz na kulturní znalosti Německa, tedy praktickou integraci. Potenciálně by absolventi mohli najít práci dokonce přímo u výrobce sportovních aut. Přípravné a učební programy nejsou v Porsche novinkou. Každý rok se jich účastní 150 mladých mužů a žen.

„Už v září 2015 jsme komentovali záplavu uprchlíků a nyní jen plníme slovo, které jsme dali,“ řekl Andreas Haffner, člen Výkonné rady pro lidské zdroje a sociální záležitosti v Porsche AG. Přestože se výkonný ředitel k uprchlické situaci vyjadřoval už loni, společnost chtěla předejít uspěchanému nabízení pracovních míst.

Studie: uprchlíci německý trh práce nezachrání, chybí jim kvalifikace

„Raději jsme vytvořili důmyslný program, který poskytne praktickou integraci a umožní uprchlíkům získat zaměstnání udržitelné a realistické, jak je to vůbec možné. Integrační program společnosti je exemplární příklad a je to logické rozšíření našeho přípravného roku v Porsche, kde jsme už v minulosti dokázali, že je pro nás sociální odpovědnost obzvlášť důležitá,“ dodal Haffner.

Uwe Hück, předseda Obecné pracovní rady, k jejich kroku uvedl, že „uprchlíci do Německa přišli. To musíme přijmout. K omezení záplavy uprchlíků potřebujeme mír. Ale jsme na míle daleko od míru v krizových regionech. Proto musíme uprchlíky integrovat tady a teď, musíme jim dát práci a vyhlídky do budoucna.“

Fotogalerie

Ke složité uprchlické situaci v Německu pak dodal: „Musíme se stát mistry v integraci. Toto téma znepokojuje celou naši ekonomiku a já mohu pouze podpořit ostatní společnosti, aby nás následovaly. Abychom zajistili prosperitu a bezpečnost, potřebujeme integraci, protože integrace znamená stabilitu. A každý, kdo je proti integraci, je také proti stabilitě v Německu. Ale integrace není jednosměrná ulice. A naopak pro mě to znamená: Uprchlíci se musí naučit německy a musí přijmout naši kulturu. A integrace také znamená projevit vzájemný respekt a toleranci. Toto rezonuje nejen v Porsche. To je Porsche. Jsem si jistý, že náš integrační rok bude naprostým a udržitelným úspěchem.“

Výběr účastníků probíhal na základě doporučení učitelů ze Stuttgartské obchodní školy z oboru VABO (prekvalifikační učební program zaměřený na znalost německého jazyka). Na obsahu a struktuře hodin se podílela Federální agentura pro zaměstnanost, pracovní centrum a ministerstvo integrace a kulturních záležitostí. Konečné rozhodnutí bylo pak na učňovských koordinátorech ve společnosti Porsche a podnikové radě.

Do programu se dostalo deset mužů a pět žen pocházejících z Eritrei, Sýrie, Pákistánu, Afghánistánu, Iránu a Iráku. Tito muži a ženy uprchli z válečných a krizových regionů a v německé spolkové zemi Bádensku-Württembersku mají povolení k pobytu.

Autor:



Nejčtenější

Diesely nikdo nechce. V britských automobilkách hrozí masivní propouštění

(Ilustrační snímek)

Pracovníci automobilového průmyslu ve Velké Británii mají důvod k obavám. Snaha o ukončení provozu dieselových vozidel...

PŘEHLEDNĚ: Bankovní účty pod kontrolou. Startuje revoluce v bankovnictví

internetové bankovnictví, platba, internet, účet, banka, počítač, peníze

Bankovní trh se o víkendu výrazně promění. V sobotu totiž začíná platit nový zákon o platebním styku, který finančním...



Brity pobouřila cibule v plastu z Lidlu. Mayová vyhlásila odpadu válku

Lidl začal prodávat loupané cibule v plastu. Zákazníci krok kritizují.

Britové na sociálních sítích kritizují diskontní řetězec Lidl za to, že začal prodávat loupanou cibuli v plastových...

Spodničkáři Jejího Veličenstva přišli o licenci. Kvůli pikanteriím v knize

Britská královna Alžběta II. na garden party v zahradách Buckinghamského paláce...

Společnost Rigby & Peller měla výsadní postavení – dodávala luxusní spodní prádlo přímo do Buckinghamského paláce. S...

Rasistická kampaň H&M má dohru. Řetězec zavírá obchody v Jižní Africe

Rasistická reklama společnosti H&M.

Reklama švédské oděvní společnosti H&M s černošským chlapcem v mikině „nejhustší opice v džungli“ vyvolala v Jižní...

Další z rubriky

Ukrajinec jako pomocný dělník? V Polsku se z migrantů stává kupní síla

(Ilustrační snímek)

Ukrajinci byli v Polsku dlouho považováni jen za lacinou pracovní sílu, ale teď v nich domácí začínají vidět...

Protekce pro IKEA? Komise zkoumá postup nizozemských berních úředníků

Ilustrační foto

Evropská komise zahájila hloubkovou prověrku přístupu nizozemských daňových úřadů ke společnosti Inter IKEA. V pondělí...

Amazon nás mačká jako citrony, říkají Francouzi. Vláda podává žalobu

Západní vstup do haly byl v den slavnostního otevření nazdoben prapory i...

Francouzská vláda podala k pařížskému obchodnímu soudu žalobu na amerického internetového prodejce Amazon. Za zneužití...

Najdete na iDNES.cz