Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Česku letos mizely lokální značky

  0:36aktualizováno  0:36
Češi si musejí zvykat na nové názvy firem, nová loga a firemní barvy. Letošní rok byl totiž ve znamení velkých změn, a to především v oblasti telekomunikací. Loga Vodafone vystřídala na billboardech Oskara a Český Telecom s Eurotelem zaplavily bubliny O2.
Během září se Český Telecom přejmenoval i s Eurotelem na O2.

Během září se Český Telecom přejmenoval i s Eurotelem na O2. | foto: Mobil iDNES.cz

"Česká republika je z pohledu globálních značek malý trh, zákazníci si proto museli zvyknout na to, že spousta lokálních značek zmizela a mizí i nadále," říká Ondřej Obluk ze společnosti Mather Communications.

Přestože se většinou velkým zahraničním firmám vyplatí zaštítit koupený podnik svoji světově známou značkou, existují i výjimky. Například Volkswagen zachoval značku Škoda, která je podle odborníků současnou nejúspěšnější českou značkou. - více zde

Telefónica O2 CR nahradila Český Telecom a Eurotel
Největší český provozovatel pevných linek Český Telecom a tuzemský mobilní operátor Eurotel fungují od 1. července jako jedna společnost pod hlavičkou Telefónica O2 Czech Republic.

Přeměna značek Český Telecom a Eurotel na jediný název O2 odstartovala počátkem září. Pod touto jednotnou značkou nabízí Telefónica služby v mobilní i pevné síti.

Španělská Telefónica ovládla společnosti v létě roku 2005 nákupem 51,1 procenta akcií v Českém Telecomu, který byl současně stoprocentním vlastníkem Eurotelu. Stát za svůj podíl v Telecomu od Telefóniky vyinkasoval 82,6 miliardy korun. - více zde

Oskar ustoupil značce Vodafone
Vodafone koupil Oskara v dubnu 2005 společně s rumunským operátorem MobiFon za zhruba 80 miliard korun.
 
Vodafone uspořádal zatím největší reklamní kampaň na změnu značky v Česku. Od 1. února zmizel Oskarův úsměv a nahradilo ho slza v logu Vodafonu. Rebrandingová kampaň trvala osm měsíců a podle odhadů odborníků stála kolem půl miliardy korun.

"Z pohledu pouze českého trhu jsou tyto náklady opravdu velmi vysoké, z pohledu Vodafone jako globální značky se tato investice ale stoprocentně vyplatí," domnívá se Obluk. Dodal, že u mobilních operátorů je přejmenování původních značek železným pravidlem.

V oblasti telekomunikací dochází ke změně značky nejčastěji. Jednou z prvních velkých změn na tuzemském trhu bylo přejmenování operátora Paegas na T-Mobile v roce 2003. Firmu tenkrát stála rebrandingová kampaň kolem půl miliardy korun.

Z Živnostenské banky bude Unicredit Bank
Živnostenská banka, která je nejstarším bankovním domem v Čechách, zanikne v červnu příštího roku. Její majoritní vlastník, kterým je italská skupina UniCredito Italiano, dokončí sloučení Živnostenské banky s HVB Bank.

Italové své rozhodnutí zdůvodnili sjednocováním značek v celém regionu. To má zajistit jednotnou image skupiny a jasné rozeznávání značek různých bank. "Tímto rozhodnutím zdůrazňujeme sílu mateřské značky skupiny UniCredit, která je jednou z předních bank v Evropě," prohlásil Erich Hampel, který zodpovídá za divizi střední a východní Evropy v řídícím výboru skupiny UniCredit.

Novým společným názvem všech finančních domů ze skupiny tak bude UniCredit Bank. Zanikne tak jedna z nejstarších a nejdražších českých značek. Živnostenská banka totiž v tuzemsku funguje již od roku 1868. - více zde

Z autobusů zmizí značka Karosa
Počátkem příštího roku se mezi zaniklé české značky zařadí i Karosa. Továrna na výrobu autobusů ve Vysokém Mýtě se po půl století, které uplynulo od jejího vzniku, přejmenuje na Iveco Česká republika. - více zde 

"Iveco je světová značka, která patří mezi největší hráče na trhu užitkových vozidel. Změna názvu z Karosy na Iveco tak může přispět k vyšším prodejům," řekl MF DNES ředitel firmy Brand Brothers Tomáš Papírník.

Italská společnost Iveco je od roku 2003 stoprocentním vlastníkem holdingu Irisbus, do kterého spadá i Karosa. Českému výrobci se v rámci holdingu dařilo, od roku 2003 každoročně navyšoval výrobu a letos dokončil více než 2200 autobusů.

Autoři:


Nejčtenější

Zoot řeší množství vráceného zboží, čeká ho boj se Zalandem

Prodejna e-shoopu Zoot v Praze.

Nakupovat oblečení a boty po internetu není zatím pro většinu Čechů obvyklé. Na tomto poli se přitom právě rozhořel boj...

Mladík šel do práce 22 kilometrů pěšky. Šéf mu za oddanost daroval auto

Americký student Walter Carr byl z nečekaného daru dojatý.

Walter Carr, osmnáctiletý nováček ve stěhovací firmě Bellhops, měl svou první práci odvést v domě v americkém Pelhamu....



Lidé se stěhují do okolí měst, každé ráno pak tráví v autech v kolonách

Stávka na francouzské železnici nahnala více lidí do aut. V Paříži se tvoří...

Kvůli vysokým cenám bydlení ve městech roste poptávka po nemovitostech v jejich okolí. „Evidujeme meziroční růst zájmu...

Čokoláda Toblerone se vrátí ke svému původnímu tvaru, mezery se neosvědčily

Čokoláda Toblerone

Tradiční švýcarská čokoláda Toblerone se vrátí ke svému původnímu tvaru. Její americký majitel předloni zvětšil mezery...

Do důchodu později a jiné daně, radí Česku OECD

Ilustrační snímek

Česko by mělo navázat věk pro odchod do důchodu na očekávanou délku života. Doporučuje to Organizace pro hospodářskou...

Další z rubriky

Dropbox vydělal zakladatelům miliardy dolarů, nápad vznikl v autobuse

Aplikace Dropbox

Drew Houston je jeden ze zakladatelů společnosti Dropbox. Ta již přes deset let slouží lidem jako internetové úložiště...

Úřad zkoumá vstup jednoho z největších e-shopů Notino do Zásilkovny

Brněnský e-shop s parfémy a kosmetikou má kolem 800 zaměstnanců. Radek Ondrášík...

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže prověřuje transakci obchodu s parfémy a kosmetikou Notino, který chce získat...

Rolls-Royce chce vyrábět motory pro létající taxi

Koncept létajícího taxi EVTOL automobilky Rolls-Royce. Elektřinou poháněný...

Futuristické vize létajících taxíků lákají čím dál více firem. Výrobu motorů pro tyto dopravní prostředky budoucnosti...

Najdete na iDNES.cz