Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


V Česku letos mizely lokální značky

  0:36aktualizováno  0:36
Češi si musejí zvykat na nové názvy firem, nová loga a firemní barvy. Letošní rok byl totiž ve znamení velkých změn, a to především v oblasti telekomunikací. Loga Vodafone vystřídala na billboardech Oskara a Český Telecom s Eurotelem zaplavily bubliny O2.
Během září se Český Telecom přejmenoval i s Eurotelem na O2.

Během září se Český Telecom přejmenoval i s Eurotelem na O2. | foto: Mobil iDNES.cz

"Česká republika je z pohledu globálních značek malý trh, zákazníci si proto museli zvyknout na to, že spousta lokálních značek zmizela a mizí i nadále," říká Ondřej Obluk ze společnosti Mather Communications.

Přestože se většinou velkým zahraničním firmám vyplatí zaštítit koupený podnik svoji světově známou značkou, existují i výjimky. Například Volkswagen zachoval značku Škoda, která je podle odborníků současnou nejúspěšnější českou značkou. - více zde

Telefónica O2 CR nahradila Český Telecom a Eurotel
Největší český provozovatel pevných linek Český Telecom a tuzemský mobilní operátor Eurotel fungují od 1. července jako jedna společnost pod hlavičkou Telefónica O2 Czech Republic.

Přeměna značek Český Telecom a Eurotel na jediný název O2 odstartovala počátkem září. Pod touto jednotnou značkou nabízí Telefónica služby v mobilní i pevné síti.

Španělská Telefónica ovládla společnosti v létě roku 2005 nákupem 51,1 procenta akcií v Českém Telecomu, který byl současně stoprocentním vlastníkem Eurotelu. Stát za svůj podíl v Telecomu od Telefóniky vyinkasoval 82,6 miliardy korun. - více zde

Oskar ustoupil značce Vodafone
Vodafone koupil Oskara v dubnu 2005 společně s rumunským operátorem MobiFon za zhruba 80 miliard korun.
 
Vodafone uspořádal zatím největší reklamní kampaň na změnu značky v Česku. Od 1. února zmizel Oskarův úsměv a nahradilo ho slza v logu Vodafonu. Rebrandingová kampaň trvala osm měsíců a podle odhadů odborníků stála kolem půl miliardy korun.

"Z pohledu pouze českého trhu jsou tyto náklady opravdu velmi vysoké, z pohledu Vodafone jako globální značky se tato investice ale stoprocentně vyplatí," domnívá se Obluk. Dodal, že u mobilních operátorů je přejmenování původních značek železným pravidlem.

V oblasti telekomunikací dochází ke změně značky nejčastěji. Jednou z prvních velkých změn na tuzemském trhu bylo přejmenování operátora Paegas na T-Mobile v roce 2003. Firmu tenkrát stála rebrandingová kampaň kolem půl miliardy korun.

Z Živnostenské banky bude Unicredit Bank
Živnostenská banka, která je nejstarším bankovním domem v Čechách, zanikne v červnu příštího roku. Její majoritní vlastník, kterým je italská skupina UniCredito Italiano, dokončí sloučení Živnostenské banky s HVB Bank.

Italové své rozhodnutí zdůvodnili sjednocováním značek v celém regionu. To má zajistit jednotnou image skupiny a jasné rozeznávání značek různých bank. "Tímto rozhodnutím zdůrazňujeme sílu mateřské značky skupiny UniCredit, která je jednou z předních bank v Evropě," prohlásil Erich Hampel, který zodpovídá za divizi střední a východní Evropy v řídícím výboru skupiny UniCredit.

Novým společným názvem všech finančních domů ze skupiny tak bude UniCredit Bank. Zanikne tak jedna z nejstarších a nejdražších českých značek. Živnostenská banka totiž v tuzemsku funguje již od roku 1868. - více zde

Z autobusů zmizí značka Karosa
Počátkem příštího roku se mezi zaniklé české značky zařadí i Karosa. Továrna na výrobu autobusů ve Vysokém Mýtě se po půl století, které uplynulo od jejího vzniku, přejmenuje na Iveco Česká republika. - více zde 

"Iveco je světová značka, která patří mezi největší hráče na trhu užitkových vozidel. Změna názvu z Karosy na Iveco tak může přispět k vyšším prodejům," řekl MF DNES ředitel firmy Brand Brothers Tomáš Papírník.

Italská společnost Iveco je od roku 2003 stoprocentním vlastníkem holdingu Irisbus, do kterého spadá i Karosa. Českému výrobci se v rámci holdingu dařilo, od roku 2003 každoročně navyšoval výrobu a letos dokončil více než 2200 autobusů.

Autoři:



Nejčtenější

Válka o prodavačky pokračuje. Nástupní mzda v Lidlu bude 28 tisíc

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Diskonty Lidl v Česku zvýší od března nástupní mzdu pokladních a prodavaček na 28 tisíc korun, tedy o pětinu. V Praze a...

Pět tisíc dolarů na ruku a sbohem. Amazon se zbavuje lidí bez motivace

Pracovníkům ve skladu Amazon se v USA důsledně říká „associates“, tedy...

Nestandardní cestou jde americký Amazon při propouštění zaměstnanců bez motivace. Svému personálu předložil „nabídku“,...



Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...

Diesely v Německu už nikdo nechce. Ceny ojetin srážejí čachry s emisemi

(Ilustrační snímek)

V Německu za poslední rok výrazně klesl prodej nových naftových aut, ceny těch ojetých šly znatelně dolů. Vývoj souvisí...

Nejmladší český miliardář začal ve skladu. Dnes ovládá zbrojařské impérium

Majitel Czechoslovak Group Michal Strnad.

Pětadvacetiletý Michal Strnad se po převodu stoprocentního podílu zbrojařsko-průmyslového holdingu Czechoslovak Group...

Další z rubriky

Škoda nabízí odborářům růst platů o 15 procent a pravidelné bonusy

K obdobným protestům se odbory a zaměstnanci naposledy uchýlili ještě před...

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto v kolektivním vyjednávání s odbory nabídla růst mezd o 15 procent během 27...

Jednat s českými řetězci je nejtěžší. Regulace nepomohla, říká šéf Mattoni

Alessandro Pasquale, CEO Karlovarských minerálních vod, rozhovor eko MFD.

Alessandro Pasquale má za sebou rok jednání, který skončil podpisem více než dvaceti smluv. Král českého trhu minerálek...

Pro pojistku a zároveň do kavárny. Pojišťovna Direct má nový koncept

Pojištění u kávy. Direct otevřel nový koncept, který kombinuje pojišťovnu s...

Kavárna s dětským koutkem a zároveň pojišťovna. Společnost Direct přišla s novým konceptem, který chce zákazníky zlákat...

Najdete na iDNES.cz