Přes 90 procent vyrobených vozidel putovalo za české hranice. Největším tahounem tuzemské výroby byla produkce osobních a lehkých užitkových aut, kterých se vyrobilo více než 932 tisíc.
"I přes stagnující poptávku v zemích západní Evropy a výrazný propad německého automobilového trhu se výrobcům i dodavatelům v České republice podařilo dosáhnout rekordních výsledků," uvedl prezident Sdružení automobilového průmyslu Martin Jahn.
Nakolik je tento vývoj možné udržet i v budoucnu, podle Jahna závisí především na dostatku kvalifikovaných pracovníků a vývoji kurzu koruny.
Nejvíc osobních aut vyrobila Škoda Auto, která zvýšila produkci o dvanáct procent na více než 623 tisíc vozů. Polepšila si též kolínská TPCA, které vzrostla výroba o pět procent na více než 308 tisíc aut.
Nejvyšší meziroční nárůst produkce zaznamenala motocyklová výroba, kterou loni tvořila výhradně produkce týnecké Jawy. Ta vyrobila 2 260 motocyklů, meziročně o téměř 123 procent více.
Druhý nejvyšší nárůst zaznamenali výrobci nákladních aut, kteří vyrobili 3 154 vozů, což představuje nárůst o 58 procent. Výroba autobusů rostla o 14 procent na 3 357 vozidel.