Podle průzkumu je Gambrinus v Česku společně s Plzeňským prazdrojem rovněž nejznámější značkou piva. Na tom se shodlo přes 42 procent dotázaných. Po Gambrinusu je největším favoritem Radegast - ten pije 13,2 procenta lidí a Prazdroj - 9,1 procent.
Z tvrdých alkoholů je nejkonzumovanější značkou Fernet, který uvedlo 17,9 procenta dotazovaných. Druhá skončila Becherovka, kterou si oblíbilo 9,4 procenta lidí. Třetí Fernet Stock citrus získal šest procent.
Fernet je také značkou nejznámější - uvedlo ho 38,4 procenta respondentů. Becherovka získala 26 procent a třetí Tuzemský rum 22 procent. V konzumaci se Tuzemský rum proti loňsku propadl o dvě příčky na pátou pozici.
Nejznámější i nejoblíbenější pivní reklamou se stala reklama na Staropramen, následovaná reklamami na Gambrinus a Bráník. V reklamě na tvrdý alkohol vítězí Fernet Stock a Fernet Stock Citrus. Na třetím a čtvrtém místě se umístily reklamy na Baileys a vodku Finlandia.
Obliba alkoholu
Podíl pijáků alkoholu v ČR je za posledních pět let poměrně stabilní. Alkohol je nejoblíbenější u občanů ve věku od 45 do 59 let. Naopak lidé nad 60 let se alkoholu nejvíce vyhýbají, pravděpodobně ze zdravotních důvodů, uvádí průzkum.
U žen je obliba alkoholu výrazně nižší. Častěji než jednou týdně alkohol pije 15,7 procenta žen a 50 procent mužů. Každá 43. žena a každý pátý muž pijí denně.
Takřka 44 procent dospělých pije alkohol pouze výjimečně nebo vůbec. Mezi úplné abstinenty se řadí 23,4 procenta žen a 7,5 procenta mužů.