Šest nových komplexů má vyrůst v Praze, Ostravě či Karlových Varech a mezi jejich hlavní nájemce budou patřit obchody Hypernova, Tesco, Interspar a Carrefour.
"Developeři směřují své aktivity do větších měst v celé republice, nikoliv pouze do Prahy. Tento trend by měl platit i letos. O prodejní jednotky v nákupních centrech je podle našich zkušeností stále obrovský zájem a velmi dobře se pronajímají," uvedla Jitka Tomancová z Cushman & Wakefield Healy & Baker.
Stavba nových obchodních komplexů by měla podle Tomancové pokračovat i v následujících dvou letech. Už jsou známy plány na čtyři nové projekty v Praze. Počet nákupních center by tak v roce 2007 mohl překročit hranici šesti desítek.
Celková plocha nákupních center se sice zvýší z nynějších 1,1 milionu metrů čtverečních na bezmála 1,3 milionu čtverečních, Česko přesto bude z tohoto pohledu stále výrazně pokulhávat za západoevropskými státy.
"U nás připadá na tisíc obyvatel zhruba 105 metrů čtverečních prodejní plochy. V bývalé patnáctce členských zemí EU tento ukazatel ale dosahuje hodnoty zhruba 200 metrů čtverečních," řekla Tomancová.