Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Číně zrušili nařízení více kouřit

  10:34aktualizováno  10:34
Kontroverzní opatření v čínské provincii Hubei, které nařizovalo úředníkům více kouřit, přestalo platit. Novináři začali netradiční krok na podporu ekonomiky krátce po jeho zavedení kritizovat a úřady proto raději nařízení zrušily.

Čína - kouření. - Čína. | foto: Profimedia.cz

Státní zaměstnanci měli ročně vykouřit nejméně 230 tisíc krabiček cigaret místní výroby. Pokud by kvótu nedodrželi, hrozila by jim pokuta. Tu by zaplatili navíc i ti, kteří by byli přistiženi při kouření cigaret vyráběných jinde než v provincii Hubei.

Úřady nařízení zrušily, protože se na ně snesla kritika novinářů za to, že mohou poškozovat zdraví obyvatel a plýtvají státními penězi. "Rozhodli jsme se vyhlášku zrušit," uvádí se v prohlášení.

Vyhláška se původně připravovala kvůli zastavení ilegální distribuce cigaret v zemi a k "ochraně výběru daní a práv zákazníků".
 
Čína je největší světový výrobce cigaret a její obyvatelé patří k nejvášnivějším kuřákům. Právě proto také země přitahuje pozornost zahraničních zdravotnických organizací. V Číně je okolo 350 milionů kuřáků a každý rok tam na nemoci spojené s kouření umírá přes milion lidí.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto
Amazon instaluje lidem schránky. Mohou převzít balík, i když nejsou doma

On-line prodejce Amazon pronikl do života Američanů různými způsoby. Začalo to obyčejnými knihami. Pokračovalo to těmi elektronickými, čtečkou Kindle,...  celý článek

Karel Gott
KOMENTÁŘ: Proč hvězdy berou tolik? Gott měl talent ale i dávku štěstí

Miliardově rekordní přestup fotbalisty Neymara či astronomické výdělky hvězd boxerského ringu oživily otázku: Proč špičkoví sportovci a zpěváci berou...  celý článek

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.