"Řádově jde o 120 milionů korun. Budu se snažit hledat kroky, které zabrání tomu, aby ta částka byla vyplacena,“ řekl Janota v rozhovoru pro Lidové noviny.
Minulé vedení má jistých dvanáct měsíčních platů, což v případě Lašáka znamená více než čtyři miliony korun. Management se tak dostal s odstupným na stejnou výši peněz na rozloučenou jako piloti, kteří odejdou v rámci úspor do konce letošního roku.
Nejasná je však výše dalších bonusů, které si Lašákovo vedení při svém nástupu vymohlo na tehdejší dozorčí radě.
Fly OK, fly s bonusem
Jde o takzvaný OK-Bonus, který se počítá srovnáním likvidity ČSA se stavem na konci roku 2005 a 2009. Každý z nejvyšších manažerů ČSA z něj pak má získat podíl. Není v něm však zahrnutý výnos z prodejů majetku.
Podle šéfa dozorčí rady Michala Mejstříka bude o jejich výši jasno až později. "Je to velmi komplikovaný výpočet, ale konkrétní číslo může být známé až po auditu, tedy někdy v dubnu,“ řekl Mejstřík.
Tehdejší členové dozorčí rady si už na podmínky odměňování Lašáka, kterému schválili, příliš nevzpomínají. "V té době jsme jednali po dohodě s ministerstvem financí,“ řekl pouze náměstek ministra průmyslu Martin Tlapa, který byl přítomen při schvalování odměn.
Ministerstvo financí podle mluvčího Ondřeje Jakoba teď zkoumá, jak se placení vyhnout a neporušit přitom zákon. Zatím manažeři žádné odstupné nedostali.
Lašák se včera postavil proti nevyplacení bonusů, trvá na nich.