Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Babylonské snahy pokračují: v Dubaji chystají novou nejvyšší stavbu světa

  12:21aktualizováno  12:21
Dubaj plánuje výstavbu další věže, která výškou předčí dosavadní dominantu města a nejvyšší stavbu světa Burdž Chalífa, vysokou 828 metrů. Autorem projektu je španělský architekt Santiago Calatrava Valls.

SAE nejsou jedinou zemí posedlou výškovými rekordy svých staveb. | foto: AP

Developerská společnost Emaar, která stavbu zajistí, oznámila, že přesná výška bude známa až po dokončení, ale že věž bude o kousek vyšší než Burdž Chalífa.

Náklady na výstavbu mají činit miliardu dolarů (24 miliard korun) a společnost Emaar ji chce dát jako „dar městu do roku 2020“, kdy se bude v Dubaji konat Expo.

Fotogalerie

Mluvčí společnosti Emaar Muhammad Abár věž popsal jako elegantní strukturu, na níž budou vyhlídková patra a také poschodí s obchody a hotelem. Podle maket půjde o štíhlou věž připomínající tvarem minaret, ukotvenou k zemi tlustými kabely.

SAE nejsou jedinou zemí posedlou výškovými rekordy svých staveb. V saúdskoarabské Džiddě se právě buduje stavba, která má rovněž překonat Burdž Chalífu a má být vyšší než kilometr.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

V Ostrově probíhá od čtvrtečního večera výstava Sladký život s čokoládou.
Ukrajina si stěžuje na Rusko, že nechce její džusy a cukrovinky

Ukrajinský vývoz se výrazně propadl. Mohou za to ruské restrikce, které zakázaly z Ukrajiny dovážet pivo, vodku, džusy, tapety a cukrovinky. Ukrajina podala na...  celý článek

Dvě rezidenční budovy nazývané Bosco Verticale (vertikální les) v Miláně
Stavba „vertikálních lesů“ je na vzestupu. Po Miláně bují v Číně i Francii

Více než 20 000 rostlin a stromů, tedy ekvivalent dvou hektarů lesa na dvou budovách: dvě rezidenční budovy nazývané Bosco Verticale (vertikální les) v Miláně...  celý článek

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.