V Evropě jdou na odbyt asijské vozy

  • 13
Asijské automobilky ukusují stále větší díl evropského trhu na úkoru místních výrobců. V období od ledna do října klesl prodej nových aut v západní Evropě o 1,3 procenta na 12,19 milionu. Asijským vozům se však i v tomto prostředí daří.

Nejlépe si vedly japonské a korejské automobilky Toyota, Nissan, Mazda, Hyundai a Kia. Mírný růst prodeje zaznamenal také výrobce luxusních aut BMW a francouzský Renault.

Prodej dvou největších evropských automobilek Volkswagen a PSA Peugeot-Citroën se však snížil. S poklesem prodeje i podílu na trhu se potýkala i evropská divize amerického Fordu.

Pokles poptávky v letošním roce se odráží i v ziscích firem. Ty jsou nižší i kvůli pobídkám k prodeji, kterými se společnosti snaží přilákat nové klienty. Většina analytiků čeká oživení poptávky po autech až na počátku příštího roku.

Letos by prodej aut kvůli slabé ekonomice a spotřebitelské náladě a nedostatku nových modelů měl klesnout téměř o dvě procenta.

,