V Itálii se kvůli dávkám zastavila městská doprava

  14:33aktualizováno  14:33
Veřejná doprava v Itálii stojí. Řidiči tramvají, metra i regionálních vlaků po celé zemi vstoupili do 24 hodinové stávky. Nelíbí se jim totiž chystané omezení sociálních výhod. Hlavním problémem je především nemocenské pojištění, jehož platby chce stát přesunout na dopravní firmy.

Itálie - Itálie - ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Za zachování dosavadního placení zdravotního pojištění stávkují zaměstnanci dopravních podniků letos již podruhé; poprvé zastavili dopravu v květnu. Loni městští dopraváci stávkovali třikrát, většinou za vyšší platy a lepší podmínky kolektivní smlouvy, uvedla ČTK.

Odboráři se nicméně snaží vyhnout úplnému kolapsu, a proto ve špičce dopravu zajistí. V jednotlivých městech se omezení liší. Například v Miláně vlaky se vlaky zastavily už patnáct minut před devátou ráno, v Neapoli či Římě v půl, v dalších městech jako Florencii či Benátkách v devět ráno.

Autoři: , ,


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Další z rubriky

Zájem o životní pojistky přidusili lovci provizí. Teď se produkt vrací

Ilustrační snímek

Zájem o životní pojištění dlouhodobě klesá, a to zejména kvůli nejasným smluvním podmínkám a poradcům, jejichž hlavní...

Virtuální zrcadlo, kdo je nejkrásnější? Technologie mění online nákup oblečení

Rtěnku, brýle i šperky je možné si v e-shopu virtuálně vyzkoušet na vlastním...

Obchody specializující se na prodej na internetu stále usilovněji vymýšlejí, jak překonat základní nevýhodu proti...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...



Najdete na iDNES.cz