Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Místo dronu sob. Japonci v reklamě cvičí zvíře, aby doručilo pizzu

  19:42aktualizováno  19:42
Zatímco některé firmy se vezou na technologické vlně a testují doručování drony, řetězec pizzerií Domino’s Pizza v Japonsku má originální řešení. Doručit jídlo zákazníkům má sob polární, kterého nyní firmy cvičí.

Využívání dronů i cvičení sobů má jistě své marketingové důvody. Pravdou však je, že drony už tu byly (o českých pokusech čtěte například zde).

Síť restaurací Domino’s Pizza zrovna zkouší rozvážku italské pochoutky s jedním z pokusných sobů na druhém největším ostrově v zemi - Hokkaidó. Speciální box s pizzou mu umístila na hřbet, ale i na zapřažené sáňky. Zvíře se pokouší dojít vytyčenou trasu.

„Zvířeti nainstalujeme stejné GPS, které používáme na našich bicyklech, takže si zákazníci mohou kdykoliv pomocí počítačů či chytrých telefonů zjistit, jak daleko jsou sobi od jejich domovů,“ uvedl zaměstnanec firmy v reportáži agentury Reuters.

Řada firem ve světě z různých (především marketingových) důvodů údajně testuje doručování zboží pomocí dronů, jejich praktické využití však zatím naráží na legislativní překážky, a to zejména z důvodů bezpečnosti a ochrany soukromí. V Česku nedávno doručení dronem otestoval řetězec Mall.cz (více čtěte zde)

Domino’s Pizza je americký řetězec pizzerií, který působí v řadě zemí světa a chystá i vstup do Česka. Firma se už snažila zaujmout údajným pokusem o doručování pizzy dronem na Novém Zélandu, který je k využívání této technologie vstřícný (psali jsme zde). S drony pracuje také marketing společnosti Amazon.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Lego představilo novou kolekci s názvem Ženy ve vesmíru.
Lego před Vánocemi servíruje novou kolekci: oslavuje úspěšné ženy NASA

I letos chce společnost Lego podpořit své vánoční tržby uvedením nové kolekce. Tentokrát míří nejnovější stavebnice na milovníky vesmíru a zároveň obdivovatele...  celý článek

Jistá poradenská hospodářská firma v Itálii navrhla radikální řešení: bohatí...
Každý třetí mladý Ital je bez práce. Řešení krize mohou odskákat ti staří

Alarmující počet mladých lidí v Itálii nemá práci ani výhled, že nějakou najde. Vláda se rozhodla začít jednat, ale vzhledem k prázdné státní pokladně je...  celý článek

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.