Místo dronu sob. Japonci v reklamě cvičí zvíře, aby doručilo pizzu

  • 2
Zatímco některé firmy se vezou na technologické vlně a testují doručování drony, řetězec pizzerií Domino’s Pizza v Japonsku má originální řešení. Doručit jídlo zákazníkům má sob polární, kterého nyní firmy cvičí.

Využívání dronů i cvičení sobů má jistě své marketingové důvody. Pravdou však je, že drony už tu byly (o českých pokusech čtěte například zde).

Síť restaurací Domino’s Pizza zrovna zkouší rozvážku italské pochoutky s jedním z pokusných sobů na druhém největším ostrově v zemi - Hokkaidó. Speciální box s pizzou mu umístila na hřbet, ale i na zapřažené sáňky. Zvíře se pokouší dojít vytyčenou trasu.

„Zvířeti nainstalujeme stejné GPS, které používáme na našich bicyklech, takže si zákazníci mohou kdykoliv pomocí počítačů či chytrých telefonů zjistit, jak daleko jsou sobi od jejich domovů,“ uvedl zaměstnanec firmy v reportáži agentury Reuters.

Řada firem ve světě z různých (především marketingových) důvodů údajně testuje doručování zboží pomocí dronů, jejich praktické využití však zatím naráží na legislativní překážky, a to zejména z důvodů bezpečnosti a ochrany soukromí. V Česku nedávno doručení dronem otestoval řetězec Mall.cz (více čtěte zde)

Domino’s Pizza je americký řetězec pizzerií, který působí v řadě zemí světa a chystá i vstup do Česka. Firma se už snažila zaujmout údajným pokusem o doručování pizzy dronem na Novém Zélandu, který je k využívání této technologie vstřícný (psali jsme zde). S drony pracuje také marketing společnosti Amazon.