V komparsu lze vydělat stokoruny, v reklamě tisíce

Týden co týden svážejí autobusy publikum do televizního pořadu Kotel. Lidí, ochotných jet mnohdy mnoho desítek kilometrů autobusem, je stále dost. Podobně je možné "účinkovat" v řadě dalších pořadů na všech televizních stanicích, v reklamách nebo komparsech filmů. Chtějí se lidé jen zviditelnit na televizní obrazovce či ve filmu nebo si tak mohou slušně přivydělat? Obojí je správně. Mnoho lidí se dere o příležitost být viděn rodinou či známými a vůbec jim nevadí, že jim televize žádný honorář nedá.

Jiní vědí, že si několik hodin ve studiu odsedí obvykle za dvě, tři nebo pět set korun. Například za dvě hodiny účasti v publiku Sauny, diskusním pořadu vysílaným televizí Prima, dostanou okolo dvou set korun.

"Když jde člověk do pořadu sám, takový finanční přínos to není, ale z praxe vím, že se natáčení zúčastňují celé rodiny. Pak už je výdělek zajímavý," říká Kamila Dobrišanová z agentury K.

Více si mohou vydělat ti, kteří účinkují ve filmovém komparsu nebo propůjčí svoji tvář reklamě a objeví se v televizním šotu nebo na letáku, billboardu či v katalogu.

Za fotografii na propagačním materiálu banky mohou dostat podle majitele agentury HC Management Models Vlastimila Hájka například tisícikorunu, pokud se budou hodit pro "hlavní roli" televizní reklamy firmě nabízející mobilní telefony, může být výdělek i několik desítek tisíc korun.

Další informace najdete v úterní příloze MF DNES Peníze