Společnost Air New Zealand zvolila neobvyklý způsob prezentace nezbytných zásad, aby i ty nejunavenější pasažéry donutila bezpečnostní video sledovat.
Přestože na sobě stevard, letušky ani pilot nemají nic než jen "uniformy" namalované na jejich těle, bezpečnostní pás, zavazadlo nebo záchranná vesta jsou umístěny tak, aby zakryly, co je potřeba. Záběry jsou navíc pořízeny z takových úhlů, aby cestující nepohoršovaly.
Neobvyklé bezpečnostní video navazuje na nedávnou marketingovou kampaň novozélandských aerolinek, která měla firmě přilákat cestující. V reklamním videu se objevil i generální ředitel společnosti Rob Fyfe, který byl stejně jako jeho zaměstnanci oděn pouze v "body paint".
O efektivitě bezpečnostního videa nepochybuje americký deník New York Times. "Obyčejné poučení 'bezpečnostní pás rozepnete zvednutím páčky' ještě nikdy nezískalo tolik zaujaté pozornosti, jako se mu nyní dostává na domácích letech Air New Zealand," soudí list.