Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Makru se mýlili dvakrát

aktualizováno 
-
Po dvojitých balíčcích německého čajového pečiva Black Magic, které v říjnu minulého roku nabízeli se slevou v průhonickém Makru, se jen zaprášilo. Že s nimi něco není v pořádku, si mnozí zákazníci možná uvědomili teprve doma. »Proč jsou tak levné, mi došlo, teprve když jsem oba sáčky vysvobodila z průhledné fólie, do níž byly společně zabaleny,« říká Jana Skálová z Prahy. Na zadní straně, která předtím nebyla vidět, se na horním lemu objevilo vyražené datum 13 08 99 a texty v několika cizích jazycích říkaly, že jde o datum spotřeby. Na české přelepce firmy Chocoland, která sušenky dováží, však bylo uvedeno, že 13. srpna byly vyrobeny. S takovou rozpornou informací se zákaznice znalá cizích jazyků i svých práv nespokojila a vydala se sušenky reklamovat. Neuspěla. »Nejdříve mi řekli, že prodej mají schválený od hygienika, pak zase, že to datum je zkrátka datum výroby a potisk od výrobce je chybný.« Nakonec ji vyprovodili se slovy: »A pokud se vám to nelíbí, stěžujte si u dovozce, který tam tu samolepku dal.« V tom okamžiku udělali v Makru dvojí chybu. Jednak spotřebitel vždy o reklamaci jedná s prodejcem, u kterého výrobek koupil, nikoliv s tím, kdo jej vyrobil nebo dovezl. A pak - verdikt České zemědělské a potravinářské inspekce, která na podnět MF DNES sušenky posoudila, zněl jednoznačně: Jedná se o nepochybné klamání spotřebitele. Rozbor sušenek sice podezření, že šlo o záměnu data spotřeby za datum výroby, neprokázal, přesto je inspekce zakázala prodávat. »V tomto případě se nejednalo o výrobek prošlý, ale označený v rozporu se zákonem,« říká tisková mluvčí inspekce Jolana Havlová. Podle zákona o potravinách totiž není možné, aby zákazníka mátly protichůdné informace, stejně jako nepovoluje formulaci »Spotřebujte do 13 měsíců od data výroby«. Firma Makro se k případu nechtěla vyjádřit a jednatel Chocolandu Denis Karbus nepřipouští, že by úmyslně klamali spotřebitele. České přelepky nedává na obaly jeho firma, ale přímo německý výrobce. »U sušenek, které si koupila zákaznice, bylo datum na obalu skutečně datem výroby, nikoliv spotřeby. Nicméně obaly jsme už upravili a nové zboží, které teď dovážíme, je již označeno tak, jak má být.« Inspekce totiž povolila firmě další prodej až po předložení správné etikety.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Všemi smysly. Nové kino 4DX v obchodním centru Chodov přináší do kinosálu déšť,...
Nový král mezi chrámy konzumu. Centrum Chodov láká na kino, kde sněží

V Praze se ve středu otevírá „nové“ - a do počtu prodejen největší - obchodní centrum v Česku. Zmodernizované Centrum Chodov se rozrostlo o třetinu na 300...  celý článek

řezník kšána salámy
Nejrizikovější je nákup masných výrobků. České jsou horší, ukázaly testy

Prodejci nejčastěji podvádějí zákazníky na masných výrobcích. Nekvalitních potravin je v tomto sortimentu devětkrát víc než jinde. Napálit se lidé nejčastěji...  celý článek

Premiér Bohuslav Sobotka na tiskové konferenci po jednání tripartity 17....
Řešení dvojí kvality potravin si žádá revizi směrnice EU, prohlásil Sobotka

Řešení problému dvojí kvality zboží v zemích evropské osmadvacítky podle českého premiéra Bohuslava Sobotky vyžaduje revizi unijní směrnice o nekalých...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.