Sezónní slevy v Německu jsou pravidelně cílem tisíců českých zákazníků, v obchodech je široká nabídka kvalitního zboží a slevy bývají výrazné, postupně se navíc zvyšují. Končí zpravidla v červenci, nejpozději v polovině srpna, kdy přicházejí na trh podzimní a zimní kolekce.
Slevy a výprodeje letos podle odhadů některých znalců německé maloobchodní sítě rozhýbává řetězec nákupních domů Karstadt společnosti Arcandor. Ta oznámila krach počátkem týdne. - více čtěte zde
Zákazníci se však nemusí bát, že by Karstadt po výprodejích zavřel brány, zájemců o převzetí je řada, například majitel sítě obchodů Kaufhof společnosti Metro.
Karstadt změní strategii
Obchody Karstadt na drážďanské Pragerstrasse (nejbližší k našim hranicím), před nimiž každý víkend parkuje řada Severočechů, zůstanou otevřené. Jen se změní jejich strategie. "Poslední události nemají na náš provoz žádný vliv, vše funguje dál bez omezení,“ ujistil jednatel drážďanského Karstadtu Wolfgang Wirz.
"Výprodeje připravujeme bez ohledu na situaci. Vypuknou příští týden, budou mít více etap a potrvají do konce července. Už se těšíme na české zákazníky,“ říká Wirz.
Vše ovšem není tak zářivé, Wirz přiznává, že se v době ekonomické krize změní zaměření Karstadtu, v nabídce ubude hlavně elektronika, která nyní nejde tak na odbyt. Naopak se rozšíří sortiment oblečení a sportovního zboží.
Čtěte v sobotní MF DNES
Více si přečtěte v sobotní severočeské příloze MF DNES.