Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Nové huti se stávkovat nebude

  17:13aktualizováno  17:13
Stávka, kterou dva měsíce hrozili odboráři firmy Ispat Nová huť, je zažehnána. Odbory se po devíti měsících jednání shodly s vedením na podobě kolektivní smlouvy na letošní rok. Odvolaly proto stávkovou pohotovost a přestaly chystat časově neomezenou stávku.

Zástupcům zaměstnanců se nakonec nepodařilo prosadit všechny jejich radikální požadavky - zkrácení pracovní doby na sedm hodin denně v celé firmě, sedmiprocentní růst reálných mezd či závazek zaměstnavatele, že bude investovat do tvorby nových pracovních míst.

Přesto se ale necítí poraženy: "Vítězem není žádná strana, je to spíš příměří. Ke sporným otázkám se můžeme vrátit při jednání o smlouvách na další roky," řekl ekonom kunčické odborové centrály František Saidl, podle něhož k dohodě obě strany dotlačil i kvapící čas.

"Jednání už se táhla hodně dlouho, došli jsme nakonec ke sňatku z rozumu."

Kolektivní smlouva, kterou odbory s vedením podepíší tento pátek, nakonec řeší většinu sporných bodů nikoliv na tři roky dopředu, jak obě strany původně plánovaly, ale jen na rok.

Odbory se dohodly s vedením na letošním vývoji zaměstnanosti: letos podnik opustí 580 lidí (nikoliv tedy téměř sedm set, jak šéfové původně uváděli v plánu, předloženém v únoru ocelářským expertům Evropské unie), otevřenou otázkou zůstalo tempo propouštění v příštích letech.

Pracovní doba v huti se od začátku příštího roku sice o hodinu zkrátí, ale jen v nepřetržitých provozech. Průměrné mzdy vzrostou o šest procent, stoupne také podnikový příspěvek na penzijní připojištění zaměstnanců. 

"Smlouva stanovuje oboustranně přijatelné podmínky pro řešení zaměstnanosti v nadcházejících letech. Vedení Ispat Nové huti považuje uzavření dohody za pozitivní krok v rámci probíhající restrukturalizace společnosti," uvedl mluvčí huti Ivo Čelechovský.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

(Ilustrační snímek)
České Tesco je v miliardové ztrátě. Vysvětluje to změnou účetní metodiky

Obchodní řetězec Tesco skončil svůj finanční rok v Česku se ztrátou téměř 1,1 miliardy korun. Společnost špatný výsledek vysvětluje změnou metodiky ocenění...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.