Ilustrační snímek.

Ilustrační snímek. | foto: Michal Fanta

V obchodech začínají Vánoce. Startuje prodej kolekcí i stromků

  • 39
Přestože útraty za vánoční zboží se naplno roztočí až s listopadovou výplatou, obchody už nyní začínají s prodejem vánočního sortimentu. Řetězce otevírají své „zasněžené uličky“ s adventními věnci, umělými stromky, balicími papíry nebo čokoládovými kolekcemi.

Své uličky s vánoční konfekcí otevřel v těchto dnech například Lidl, Kaufland nebo Makro. Další dokončují přípravy, protože hlavní prodejní čas vánočního zboží teprve přijde s listopadovou výplatou.

Leták Lidl

Nakupujete rádi v prodejnách Lidl?

Aktuální leták Lidl najdete vždy na AkčníCeny.cz.

S námi najdete také nejbližší prodejny Lidl.

V řetězcích je už možné najít ledacos, co lidé budou potřebovat až za měsíc nebo dva: čokoládové figurky, bonbony, adventní sušenky, ale i ozdoby, adventní věnce, svíčky nebo umělé vánoční stromky. „Nabídku jsme v prodejnách odstartovali později než v loňském roce,“ říká mluvčí Lidlu Jitka Vrbová s tím, že zboží bude postupně přibývat. Své plány na kampaň - „speciální vánoční akci“ - tento obchod podobně jako ostatní tají.

Kaufland nabízí vánoční cukroví už od září. „Zákazníkům tento předstih před svátky nevadí. Jedná se koneckonců o cukrovinky jako čokoláda a perníky, které se dají konzumovat celoročně,“ říká mluvčí Kauflandu Michael Šperl.

Někteří konkurenti ale s prodejem čekají až na listopad. Mezi jinými třeba Globus, který však už začal s instalací venkovní výzdoby, která se rozsvítí na konci tohoto měsíce. Menší obchodní řetězec chce letos uspět tím, že posílí prodej hraček a potřeb pro děti do deseti let.

Podobně i Albert spustí svou kampaň až v první polovině listopadu. Vánoční pečivo nicméně nabízí už teď. „Obecně se dá říci, že trvanlivost vánočního cukroví je od 21 do 170 dní,“ uvedla tisková mluvčí Judita Urbánková. Podrobnosti ke kampani prozradit nechtěla. Albert, který je předním hráčem na poli maloobchodních prodejců potravin, vsadí i na knihy a elektroniku. „Trendem posledních let jsou tablety a drobná domácí elektronika, ale také dárky pro domácí mazlíčky. Tradičním dárkem jsou ale knihy jak pro děti, tak pro dospělé,“ dodala Urbánková.

Vánoce v řetězci Tesco začnou na přelomu října a listopadu jako vloni. „Řídíme se přáním zákazníků, kteří na jednu stranu chtějí dostatek času na klidné nákupy vánočních dárků, a na druhou stranu zpravidla nevidí rádi vánoce v obchodech příliš brzy,“ uvedl mluvčí řetězce Tesco Jiří Mareček.

Mall.cz nabídne o 40 procent více zboží

Masivní útok na peněženky zákazníků chystá také Mall.cz, který rozšiřuje nabídku o 60 tisíc unikátních produktů ze současných 150 tisíc. „O tento výrazně větší výběr se postará především partnerský prodej. V nabídce díky marketplace přibudou úplně nové kategorie jako lékárna, erotické pomůcky, zážitky, kosmetika, DVD nebo sanita,“ uvedla Michala Gregorová z Mall.cz.

Mall.cz levněji přes cashback

Vyzkoušejte nákup na Mall.cz přes VratnePenize.cz a získejte zpět až 4 %. Více ZDE.

Obchod láká na prodlouženou 60denní lhůtu na vrácení zboží nebo rychlejší dodání. Zákazníkům, kteří si zboží objednají do půlnoci, slibuje dodání do 12:00 druhého dne na svých patnácti pobočkách v ČR. Do Vánoc obchod otevře další tři prodejny, první příští týden v Hradci Králové. Zájem by měly stejně jako loni válcovat tablety, chytré telefony nebo herní konzole.

Pro letošek čeká Mall.cz asi 40procentní nárůst obratu. „Vše nasvědčuje tomu, že plán růstu splníme, i když konec roku bude pro všechny obchodníky obtížný. Loňska listopadová intervence extrémně povzbudila nákupy, takže meziroční růst v této části roku nebude zřejmě tak výrazný,“ říká generální ředitel Marek Liška.

Největší konkurent Alza.cz zahájil svou kampaň 13. října mottem „Všechny dárky vyřešíte na Alza.cz či Alza.sk“. Obchod startuje soutěžní akcí 200 tabletů týdně, nabízí také dárkového rádce.

.