Internetové připojení je jedním z výsledků konkurenčního boje na železnici. Poprvé ho v Česku na dráze nabídl RegioJet Radima Jančury, i když donedávna se potýkal s častými výpadky. Od prosince by měl být internet mezi Prahou a Ostravou téměř samozřejmostí: na připojení velmi sází i Leo Express, který začne jezdit v závěru letošního roku.
Dráhy mají oficiálně provoz internetu v pendolinech spustit v letních měsících. Už teď však plánují vybavení potřebnými technologiemi u dalších vlaků. "Probíhá soutěž na dodavatele wi-fi ve třinácti vagonech," potvrdil mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Jde o rychlíkové vozy první i druhé třídy.
Dráhy zatím tají, zda je nasadí právě na vlaky mezi Prahou a Ostravou, nebo na jiné spoje. "To je obchodní tajemství. Nerozvíjíme jen jednu linku, my jich máme mnohem více. Na Ostravu půjde wi-fi v pendolinu," řekl Šťáhlavský.
Nabízí se například vlaky mezi Prahou a Brnem, kde jsou dráhy rovněž v silné konkurenci se sesterskou firmou RegioJetu, Student Agency. Dráhy loni výrazně zlevnily jízdenky mezi Prahou a Brnem, podle výroční zprávy tak stoupl počet cestujících v této relaci o 40 %. V přípravě mají navíc projekt na další vlaky, to kvůli možným potížím s provozem na dálnici D1 během její modernizace.