V Plzni se utkali výčepní, nejlepší pojede do New Yorku

  9:05aktualizováno  9:05
Čtrnáct mužů a jedna žena se v úterý utkali v Plzni o titul nejlepšího výčepního piva Pilsner Urquell. Vítězem národního kola se stal Václav Vanya z Kadaně. Stříbrnou příčku obsadil Lukáš Svoboda z pražské pivnice Konvikt, bronzovou pak Milan Trávníček z plzeňské restaurace U Mansfelda.

Výčepní museli chmelový mok nejen učebnicově načepovat, ale i naservírovat. | foto: Jiří BervidaMF DNES

Republikovému klání předcházela tři regionální kola, která probíhala od 13. do 15. května v Ostravě, Praze a Plzni. Z každého regionu do národního kola postoupila pětice nejlepších, kteří ještě před včerejším finále prošli takzvaným mystery shoppingem. Tajná porota při něm zcela inkognito prověřila jednotlivá restaurační zařízení, v nichž elitní patnáctka čepuje.

Porotci v utajení
"Jednu část utajeného nákupu vykonávala specializovaná agentura, druhou pak dělali vybraní pracovníci Plzeňského Prazdroje," vysvětlil Miroslav Zemek, manažer pivovaru pro rozvoj vztahů a zároveň jeden z nákupčích.

V regionálních kolech i v národním finále prokazovali soutěžící teoretické znalosti z historie vaření piva a péče o něj. V praktické části pak museli chmelový mok nejen učebnicově načepovat, ale i naservírovat.

"Při hodnocení bylo důležité vystupování soutěžících, protože při národním finále jsme kladli důraz i na rozhovor s výčepními,“ řekl Vladimír Jurina z Plzeňského Prazdroje.

Kromě zájezdu po evropských pubech získal nejlepší český výčepní Václav Vanya vstupenku do mezinárodního finále, které se uskuteční 1. října v Praze. Vítěz světového finále získá zájezd do New Yorku v hodnotě šesti tisíc eur.



Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

Agrofert se znovu snaží koupit pekárny United Bakeries

Dodávky firmy Penam určené pro distribuci pečiva.

Pekárenská firma Penam z koncernu Agrofert hodlá koupit jediného akcionáře čelního českého výrobce pečiva United...

Nekonečný boj s plasty. Igelitky zdarma zmizely, zůstaly stovky milionů sáčků

Ilustrační snímek

Zatímco igelitkám už vyhlásili obchodníci i státy boj, mikrotenové sáčky zatím přežívají. Jejich postupné nahrazování...

Elektřina a plyn příští rok zdraží, zlevní dřevo z kůrovcové kalamity

Ilustrační snímek

České domácnosti si v příštím roce připlatí za elektřinu a plyn, roste také cena uhlí. Alternativou při vytápění jsou...



Najdete na iDNES.cz