Na českém trhu prodávalo svá osobní vozidla 36 značek. Domácí výrobce zastupovala pouze mladoboleslavská Škoda Auto, která prodala ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 963 vozidel více, což je nárůst o necelá dvě procenta.
Škodovka také zvýšila svůj většinový podíl na našem trhu za osm měsíců na 50,13 procent, v srpnu měla dokonce 55,5 procenta.
Trh užitkových automobilů s celkovou hmotností do 3,5 tuny zaznamenal meziročně mírný pokles prodejů o dvě procenta na 9 673 kusů. Užitková vozdila prodávalo 29 výrobců, z toho tři čeští: Škoda, Magma a JLaureta). Nejúspěšnější je i v tomto segmentu Škoda s podílem 19 procent na trhu, za ní následuje Ford se 17 a Volkswagen se 14 procenty.
SAP uvádí, že v kategorii nákladních vozidel nad 3,5 tuny celkové hmotnosti bylo prodáno od ledna do srpna tohoto roku 3 771 nových automobilů. V tomto segmentu je nárůst nejvýraznější, neboť bylo prodáno o 887 kusů, tj. o 30,76 procent více vozidel.
I v této oblasti dominuje domácí výrobce - Daewoo Avia s podílem 22 procent. Následuje Mercedes-Benz s 15 a Iveco se 14 procenty. V celkovém prodeji je zastoupeno 14 značek, z nich české Daewoo Avia, Tatra, Škoda Mnichovo Hradiště a Praga.
Tuzemští producenti nákladních automobilů prodali do konce srpna 1005 vozidel, největší nárůst zaznamenala Tatra Kopřivnice o necelých 13 %.
Sedm výrobců autobusů (čeští Karosa, SOR Libchavy a KH motor Centrum) prodalo za osm měsíců 439 autobusů, což je meziročně o 8, 13 procent více. Dlouhodobě nejprodávanější je Karosa s podílem přes 73 procent. Nejúspěšnější zahraniční producent je Mercedes-Benz.