Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V průmyslových zónách najdou práci stovky lidí

  9:50aktualizováno  9:50
Práci několika stovkám až tisícům lidí nabídnou ještě do konce roku nově vzniklé podniky v průmyslových zónách v Liberci a Turnově. Jen díky tomu letos nezaměstnanost v letošním roce zřejmě výrazně neporoste.

Nejvíce nových míst vzniká v liberecké průmyslové zóně Jih. První podniky tam začaly vyrábět loni, hlavní rozjezd ale nastartuje letos, až na podzim začne s ostrou výrobou japonské Denso a jeho dodavatelé.

Do konce roku mají zahájit výrobu další podniky. Ty, co začaly už loni, počítají letos ještě s dalšími nábory.

"Získali jsme nové zakázky, proto do listopadu musíme přijmout sto nových lidí," konstatoval vedoucí personálního úseku libereckého závodu Fehrer Martin Fian.

Když před dvěma lety oznamovali první investoři příchod do liberecké průmyslové zóny a mluvili o celkovém počtu nových míst, vzbudilo to u některých personalistů často až hysterické reakce.

Nezaměstnanost se tehdy pohybovala kolem pěti procent a obávali se, že nové podniky přetáhnou jejich zaměstnance. Dnes jsou obavy většinou pryč. Lidí bez práce podstatně přibylo a nové podniky tak mají mnohem větší výběr, aniž by musely lovit zaměstnance v zaběhlých podnicích.

"Přesto ale spousta lidí odešla, hlavně ze středního a vyššího managementu. Rozjíždět nový podnik pro ně byla velká výzva," míní personální odborník Josef Straka.

Zóny daly šanci propuštěným
Start průmyslové zóny přišel v nejvyšší čas, jen krátce po obrovské vlně propouštění z konce roku. Zaměstnanci uzavřených závodů Sylea nebo Leoni často našli práci právě v průmyslové zóně.

"Zóna je největší šancí pro všechny nedávno propuštěné. Zaměstnavatelé dávají přednost radši lidem, kteří mají ještě zažité pracovní návyky a nebyli dlouho na podpoře," dodává předseda oblastního sdružení Asociace samostatných odborů Milan Šubrt.

Investice - ilustrační foto

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

Ředitel Hamé Martin Štrupl
Stát nemá co mluvit do marží a dvojí kvality, říká šéf Hamé

Výši přirážek a problém dvojí kvality má vyřešit trh a ne vláda, říká v rozhovoru pro iDNES.cz ředitel potravinářské firmy Hamé Martin Štrupl. Hlavním...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.