V šest pokládám tužku a jdu boxovat, říká mediální magnát Soukup

  5:00aktualizováno  5:00
Majitel mediální společnosti Médea Jaromír Soukup je nejen vlivným byznysmenem a kamarádem politiků, ale i majitelem jediné profesionální boxerské stáje. Ve světovém žebříčku boxerů je ve druhé stovce.

Nejvlivnější boxer. Jaromír Soukup je mezi 200 nejlepšími na světě a má největší mediální agenturu v zemi - Médea. - Jaromír Soukup. | foto:  Jan Zátorský, MAFRA

Jak často se vám stane, že vám na obchodní schůzku přijde protistrana s monoklem a lehce huhlající kvůli ranám do obličeje? Pokud vás čeká jednání s Jaromírem Soukupem, majitelem mediální agentury Médea, šance je poměrně vysoká.

"Bylo to teď takové ostřejší," vysvětluje následky posledního zápasu Soukup, mezi podnikateli bezkonkurenčně nejúspěšnější i nejvlivnější boxer.

Co říkají vaši obchodní partneři, když přijdete s monoklem?
Většina z nich to o mně ví, nějak to ke mně patří. Někteří se chodí i dívat na mé zápasy, pár klientů jsem přivedl i na kondiční tréninky k nám do tělocvičny.

Co vás k boxu přivedlo?
Sportuji celý život, od dvanácti každý den. Dělal jsem dříve atletiku, k boxu jsem se dostal kolem 18 let. Měl jsem nějaké pauzy, ale posledních patnáct let dělám jen box. Je to moje srdeční záležitost, i když to není úplně nejzdravější sportování.

Máte ve svém sídle i tělocvičnu na box. To byl záměr?
Když už něco dělám, snažím se to dělat pořádně. Podmínky pro tento sport tu moc nejsou, je to malý sport, výkonnostně rozhodně není na vzestupu. Máme tu vlastní profioddíl, i když sem chodí i kluci, co boxují jen amatérské zápasy.

Jak funguje vaše profistáj?
Ti nejlepší od nás dostanou profesionální smlouvu, která jim zaručuje nějaký stálý měsíční příjem. Ten určitě nevybočuje nad rámec průměrné mzdy. K tomu jsou ještě odměny za zápasy. Trváme na tom, aby nedělali nic jiného. Čas mají věnovat sportu. Musí trénovat dvakrát denně, věnovat se regeneraci, profesionální box se vylučuje s prací.

Vy sám se zaměstnáváte jako profiboxer?
Ano, je to tak. Když pořádáme galavečery, tak tam i sám boxuju, pokud to zdraví dovolí. Rozhodně to ale není pro mě výdělečná činnost.

Ve světovém žebříčku profiboxerů jste ve druhé stovce, někteří lidé ale tvrdí, že to je tím, že si záměrně vybíráte slabé soupeře...
Když chce někdo urazit boxera, řekne tohle. Není to pravda, proč bych to dělal. Soupeře vybírá náš šéftrenér, i proto se snažím více boxovat v cizině, kde mě nikdo tolik nezná. Spousta lidí by mě ráda viděla prohrát nejlépe k. o. ve všech možných oborech. Pro mě jsou důležité výsledky, a ne řeči. Profibox je o trpělivé cestě za body v žebříčku. Lidé chtějí krev a tvrdost, ale manažeři boxerů neradi riskují.

Jak často musíte trénovat?
U mě je železné pravidlo, že v šest večer tu pokládám tužku a jsem boxer. Jdu dolů se připravovat s ostatními. Když to vyjde, tak ještě přes oběd posilovnu. Dokud to jde, tak boxovat budu, už teď cítím, že doba regenerace je delší.

Kolik máte ročně na box rozpočet?
Včetně trenéra a všeho se nikdy nedostaneme nad dva miliony korun ročně. K tomu je ale potřeba připočíst pořádání galavečerů.

A ty jsou pro vás ziskové?
Ne. Občas se objeví nějaký sponzor. Snažíme se alespoň o čtyři akce za rok. Pak u nás v tělocvičně děláme menší, kdy pozveme soupeře, aby se kluci udržovali v kondici.

Jak se na takové akce shánějí sponzoři?
Těžko. Letos nemáme ani jednoho, loni jsme pár peněz sehnali. Buď to dávají z fanouškovství, nebo kvůli nějakému mediálnímu zásahu. Ale samozřejmě to dotujeme hlavně ze svého.

Nepokrylo by to jen vstupné?
Nemůžeme mít cenu více než dvě stě korun, pokud chceme, aby někdo přišel. Je to chudej sport chudejch kluků a pro ty lidi to je hodně peněz. Když přijde tisíc lidí, tak to na organizaci nestačí. Pro sponzory je to zajímavé, když z toho jsou televizní přenosy. Když v Německu boxoval Vladimír Kličko, tak na stadionu bylo padesát tisíc lidí a země tím žila, tam je to o jiných penězích. Proto jsme rádi, že nám poslední galavečer vzala ČT4 sport, box to zviditelní.

Loni vám galavečery sponzorovalo například státní ČD Cargo či Kapsch, který má miliardy korun na zakázkách v české dopravě. Co je vedlo k tomu, aby vás sponzorovali?
Tam jsme s nimi uzavřeli smlouvy a něco málo přispěli.

Jaké jsou teď kontakty mezi amatérskými a profesionálními organizacemi?
Formálně spolu profesionální unie a amatérská asociace nemají nic. Amatérský box nezažívá zrovna vzestup. Nový šéf Sváťa Žáček je vynikající trenér a charakterově vynikající člověk. Ale box bez státní podpory nemá šanci. Každá koruna, která se objeví, je dobrá.

Čím to je, že profesionální box je teď sledovanější než amatérský?
Pro diváky a média je to atraktivní, je k tomu show, je to časově ohraničené, boxuje se do půl těla, jde se více za úderem. Za posledních deset let to začíná dominovat. Bohužel, amatérský box trošku odchází. Jeho věhlas klesá, jde to dolů. Je to vidět i na úrovni.

Vznikl projekt manažerské ligy, kde ale boxovat nemůžete, protože jste profesionál. Co na tento projekt říkáte?
Pro zviditelnění je to asi dobře, ale s výkonnostním boxem to nemá nic společného. Kondiční box je ale výborný, jde o sport, kdy v krátkém časovém úseku vydáte strašně moc energie a zapojujete celé tělo. Je to teď móda a jsme za to i rádi, chodí k nám teď na kondiční tréninky dost lidí. Je to určitě dobré pro sebevědomí i obranu.

Dá se při boxu dělat byznys?
Asi jo. V zahraničí na box chodí společenské elity. Ale upřímně, když na tom večeru boxujete, tak jde byznys mimo vás. Těžko si po zápase budete povídat o nějakém obchodu.

Mnozí manažeři v poslední době vyměnili golfové hole za boxerské rukavice. Jak jste na tom s golfem vy? Nikdo vás na něj nedostane?
Jsem stále v žebříčku golfové federace, jsem ostatně z Mariánek. Na něj ještě přijde čas, není tam tolik adrenalinu.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...



Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Aero představilo nový letoun L-39NG za účasti vládní špičky

Nová stíhačka L-39NG na oficiálním představení Aera Vodochody

Na pátečním „roll-outu“ společnost Aero Vodochody poprvé představila finální podobu nového letounu L-39NG. Letoun by...

Další z rubriky

Láhev za půl milionu dolarů. Aukční síň vydražila nejdražší vína

Romanée Conti 1945, Côte de Nuits, Grand Cru (588 tisíc amerických dolarů)

Dvě láhve červeného vína z francouzského vinařství Romanée-Conti zlomily dosavadní aukční rekordy, ale i odhady znalců....

ČEPS odvolala předsedu představenstva Kalinu. Vyměnila šéfa dozorčí rady

V rozvodně firmy ČEPS, provozovatele české přenosové soustavy, v Hradci u...

Dozorčí rada společnosti ČEPS odvolala dosavadního předsedu představenstva Jana Kalinu. Nástupce se vybere ve výběrovém...

Michelinské hvězdy zvedají obrat, ale i tlak na restauratéry a kuchaře

Zleva současní držitelé michelinské hvězdy: Radek Kašpárek, Roman Paulus a...

Michelinská hvězda je pro kuchaře nebo restauratéra něco jako Oscar pro herce. Ale není to jen pocta. Ocenění „nakopne“...



Najdete na iDNES.cz