Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V USA padlo dalších sedm bank, od začátku roku celkem 52

  10:11aktualizováno  10:11
Americký regulátor nechal zavřít dalších sedm bank. Šest z nich je ze státu Illinois a je kontrolováno jednou rodinou, další menší se nachází v Dallasu. Během tohoto roku zkrachovalo celkem 52 bank, což je nejvíce od roku 1992. Nejvíce bank bylo zavřeno právě v Illinois.
Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

Za celý rok 2008 zkrachovalo v USA 25 bank a v roce 2007 pouze tři. V roce 1993 bylo zavřeno 50 bank.

Úřad odhaduje celkové náklady spojené s uzavřením sedmi bank na 314,3 milionu USD (5,8 miliardy Kč). Majetek většiny zkrachovalých bank bude převeden na jiné instituce.

Šest bank v Illinois bylo pod dohledem jednoho vlastníka - Campbell Group. Všechny tak měly stejný podnikatelský model. Jejich krach způsobily hlavně ztráty z investic do zajištěných dluhových obligací CDO.

Největší nejnověji zkrachovalou bankou je Founders Bank, jejíž vklady činí zhruba 848,9 milionu USD (15,7 miliardy korun) a majetek 962,5 milionu USD. Veškeré vklady banky převezme chicagská PrivateBank and Trust Co.

Vklady všech sedmi bank dohromady činí 1,34 miliardy dolarů, majetek 1,49 miliardy dolarů.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Karel Gott
KOMENTÁŘ: Proč hvězdy berou tolik? Gott měl talent ale i dávku štěstí

Miliardově rekordní přestup fotbalisty Neymara či astronomické výdělky hvězd boxerského ringu oživily otázku: Proč špičkoví sportovci a zpěváci berou...  celý článek

Dvě rezidenční budovy nazývané Bosco Verticale (vertikální les) v Miláně
Stavba „vertikálních lesů“ je na vzestupu. Po Miláně bují v Číně i Francii

Více než 20 000 rostlin a stromů, tedy ekvivalent dvou hektarů lesa na dvou budovách: dvě rezidenční budovy nazývané Bosco Verticale (vertikální les) v Miláně...  celý článek

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.