Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Ústeckém kraji znovu vyjely všechny autobusy

  14:32aktualizováno  19:01
Úderem šesté hodiny večer se autobusová doprava v Ústeckém kraji vrátila k normálu. Dopravní podnik Ústeckého kraje obnovil standardní provoz. Autobusy v regionu nejezdily od úterý kvůli sporům dopravního podniku s krajem o úhradu údajných dluhů.
Autobus Dopravního podniku Ústeckého kraje

Autobus Dopravního podniku Ústeckého kraje | foto: Martin AdamecMF DNES

„Autobusy opět rozjedeme kvůli krizové situaci a veřejnému zájmu. A také proto, že Ústecký kraj dal svými posledními kroky najevo, že je ochoten za dopravu platit, ale ne Dopravnímu podniku,“ zdůvodnil rozhodnutí mluvčí DPÚK Marek Ženkl.

Autobusy na Ústecku poprvé nevyjely v úterý. Dopravní podnik totiž tvrdí, že mu kraj dluží peníze za ztrátu z osobní dopravy za tři měsíce. Podle kraje ale žádné dluhy neexistují.

„Není pravda, že podniku něco dlužíme, nedlužíme ani korunu,“ řekl v úterý ústecký hejtman Jiří Šulc.

Dopravce ale požaduje uhrazení ztráty 315 milionů korun za veřejnou dopravu. Aby své argumenty podpořil, nechal své autobusy od 1. srpna v garážích. Jednání o penězích budou ale pokračovat i nadále.

„Autobusy se rozjedou, ale nárok Dopravního podniku platí,“ řekl iDNES.cz Marek Ženkl. Definitivní verdikt by podle něj měl vynést soud.

Hejtman Šulc přičítá změnu postoje DPÚk i tlaku veřejného mínění a společnému postupu krajů, které nabídly materiální i personální pomoc.

„Dopravní podnik změnil stanovisko jistě i proto, že krajský úřad zajistil na ráno 175 spojů a do neděle by dokázal nasmlouvat 70 procent spojů, kterými bychom byli občany schopni přepravovat. Svou roli jistě sehrálo zahájené správní řízení antimonopolního úřadu,“ konstatoval Šulc.

Antimonopolní úřad chce prošetřit možné zneužití dominantního postavení ze strany dopravního podniku. - více zde

Autoři: ,


Nejčtenější

Začínal sám v garáži, dnes výrobní linky z jeho firmy dobývají svět

Jakub Krofián s manželkou Alenou.

Jakub Krofián žije svůj americký sen už osmnáctý rok. Jako pětadvacetiletý mladík si z úspor koupil soustruh a doma v...

Lidé se stěhují do okolí měst, každé ráno pak tráví v autech v kolonách

Stávka na francouzské železnici nahnala více lidí do aut. V Paříži se tvoří...

Kvůli vysokým cenám bydlení ve městech roste poptávka po nemovitostech v jejich okolí. „Evidujeme meziroční růst zájmu...



Makléř si myslel, že pracuje v demoverzi, teď žádá vyplatit miliony eur

Harouna M Traore

Francouzský obchodník na burze žaluje makléřskou firmu Valbury Capital. Žádá, aby mu vyplatila 10 milionů eur, které...

Do důchodu později a jiné daně, radí Česku OECD

Ilustrační snímek

Česko by mělo navázat věk pro odchod do důchodu na očekávanou délku života. Doporučuje to Organizace pro hospodářskou...

Podnikatelka vydělala na „ženské viagře“. Investoři se mi smáli, vzpomíná

Cindy Eckertová stojí za vyvinutím léku na podporu ženského libida. Jeho účinky...

Založila společnost, prodala ji za miliardu dolarů a pak téměř zdarma získala zpět. Úspěch spoluzakladatelky Sprout...

Další z rubriky

Bakalářská práce exministra Krčála je shodná v 28 procentech, řekl rektor

Petr Krčál, ČSSD, kandidát na ministra bpráce a sociálních věcí.

Kontrola bakalářské práce exministra Petra Krčála na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně ukázala, že se obsahově shoduje v...

Každý Čech dluží 161 500 korun. Stát musí splatit celkem 1,714 bilionu

Trezory do banky přibyly až později, o čemž svědčí mj. i to, že firma A. Ippen...

Státní dluh v pololetí vzrostl proti konci roku 2017 o zhruba 89 miliard korun na 1,714 bilionu korun. Za růstem dluhu...

Firmy dopřávají lidem kvalitnější pracovní pomůcky, hlídají ale plýtvání

Ilustrační snímek

Nízká nezaměstnanost nahrává firmám vyrábějícím pracovní oblečení, boty a ochranné pomůcky. Zhruba šestimiliardový trh...

Najdete na iDNES.cz