Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


V Ústeckém kraji znovu vyjely všechny autobusy

  14:32aktualizováno  19:01
Úderem šesté hodiny večer se autobusová doprava v Ústeckém kraji vrátila k normálu. Dopravní podnik Ústeckého kraje obnovil standardní provoz. Autobusy v regionu nejezdily od úterý kvůli sporům dopravního podniku s krajem o úhradu údajných dluhů.
Autobus Dopravního podniku Ústeckého kraje

Autobus Dopravního podniku Ústeckého kraje | foto: Martin AdamecMF DNES

„Autobusy opět rozjedeme kvůli krizové situaci a veřejnému zájmu. A také proto, že Ústecký kraj dal svými posledními kroky najevo, že je ochoten za dopravu platit, ale ne Dopravnímu podniku,“ zdůvodnil rozhodnutí mluvčí DPÚK Marek Ženkl.

Autobusy na Ústecku poprvé nevyjely v úterý. Dopravní podnik totiž tvrdí, že mu kraj dluží peníze za ztrátu z osobní dopravy za tři měsíce. Podle kraje ale žádné dluhy neexistují.

„Není pravda, že podniku něco dlužíme, nedlužíme ani korunu,“ řekl v úterý ústecký hejtman Jiří Šulc.

Dopravce ale požaduje uhrazení ztráty 315 milionů korun za veřejnou dopravu. Aby své argumenty podpořil, nechal své autobusy od 1. srpna v garážích. Jednání o penězích budou ale pokračovat i nadále.

„Autobusy se rozjedou, ale nárok Dopravního podniku platí,“ řekl iDNES.cz Marek Ženkl. Definitivní verdikt by podle něj měl vynést soud.

Hejtman Šulc přičítá změnu postoje DPÚk i tlaku veřejného mínění a společnému postupu krajů, které nabídly materiální i personální pomoc.

„Dopravní podnik změnil stanovisko jistě i proto, že krajský úřad zajistil na ráno 175 spojů a do neděle by dokázal nasmlouvat 70 procent spojů, kterými bychom byli občany schopni přepravovat. Svou roli jistě sehrálo zahájené správní řízení antimonopolního úřadu,“ konstatoval Šulc.

Antimonopolní úřad chce prošetřit možné zneužití dominantního postavení ze strany dopravního podniku. - více zde

Autoři: ,



Nejčtenější

Mrakodrap bohatých otevírá. Být Jágrovi sousedem vyjde na desítky milionů

V Tower na pražské Pankráci (stav v lednu 2017)

Byty v patrně nejdražším bytovém domě v Česku - pražském V Toweru si přebírají jejich noví majitelé. Jsou mezi nimi...

Soud dal řidiči německý plat, čeští dopravci se bojí růstu počtu žalob

Šofér kamionu Jiří Gabrhel

První český řidič kamionu vyhrál soud o to, že mu česká firma za řízení v Německu platila méně, než kolik je tamní...



Pět tisíc dolarů na ruku a sbohem. Amazon se zbavuje lidí bez motivace

Pracovníkům ve skladu Amazon se v USA důsledně říká „associates“, tedy...

Nestandardní cestou jde americký Amazon při propouštění zaměstnanců bez motivace. Svému personálu předložil „nabídku“,...

Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...

Nejmladší český miliardář začal ve skladu. Dnes ovládá zbrojařské impérium

Majitel Czechoslovak Group Michal Strnad.

Pětadvacetiletý Michal Strnad se po převodu stoprocentního podílu zbrojařsko-průmyslového holdingu Czechoslovak Group...

Další z rubriky

Benzinky mají oproti 90. letům třetinové marže. Dolů je tlačí konkurence

Pohonné hmoty (ilustrační foto)

Česko patří s téměř čtyřmi tisíci veřejných čerpacích stanic mezi země s nejhustší sítí benzinek. Silně konkurenční...

Uber chce v Praze rozvážet jídlo, uvažují o tom i Facebook nebo Amazon

Uber Eats.

Firmy specializované na rozvoz jídla z restaurací si ve světě kolíkují svá teritoria. A některé z nich může zajímat i...

Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...

Najdete na iDNES.cz