Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Ústí se dál jedná o autobusech, zatím bez výsledku

  16:15aktualizováno  16:15
Jen jeden víkend trvala obnovená idylka na Ústecku, kde téměř celý minulý týden nejezdily autobusy. Kvůli sporům mezi dopravním podnikem a krajem zůstali obyvatelé Ústeckého kraje čtyři dny bez autobusového spojení. Situace se vrátila k normálu v pátek, nyní ale hrozí další problémy.
Autobus Dopravního podniku Ústeckého kraje

Autobus Dopravního podniku Ústeckého kraje | foto: Martin AdamecMF DNES

Šéf Dopravního podniku Ústeckého kraje Pavel Knecht v nedělních Otázkách Václava Moravce naznačil, že podnik autobusy znovu na silnice nepošle, pokud mu kraj nezačne splácet dluh.

V pondělí zástupci obou táborů znovu jednali. Podle mluvčího dopravního podniku Marka Ženkla ale bez většího výsledku.

"Jednání kvůli obstrukcím kraje opět nevedou k cíli, tedy k dlouhodobému obnovení veřejné dopravy v Ústeckém kraji v souladu se zákonem," sdělil mluvčí. Problémem je podle něj především to, že dopravce nemůže jednat o obsahu nařízení, může se mu pouze podřídit. V případě, že nesouhlasí, musí postupovat podle správního řádu.

Jádrem sporu je údajný dluh ve výši několika set milionů korun, který dopravce požaduje po kraji. Má se jednak o peníze za ztrátu z osobní dopravy za čtvrt roku.  Kraji se ale požadovaných 315 milionů platit nechce a tvrdí, že dosavadní licence jsou nevýhodné jak pro cestující, tak pro kraj samotný. Licence se totiž vydávaly v devadesátých letech. Od té doby se ale kraj změnil, což podle hejtmana Jiřího Šulce nebere dopravní podnik v úvahu.

Kraj se změnil, spoje musí také, říká hejtman
"Za oněch 15 let se kraj významně změnil. Vyrostly nové průmyslové zóny, nová obchodní centra, nové obytné čtvrti, a to mnohdy v místech, kde nikdy nic nebylo. Změnily se zásadně požadavky občanů na směry a intenzitu přepravy. Dopravní podnik ale stále trvá na tom, aby autobusy jezdily stejně jako před dvaceti či třiceti lety," říká hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc.

Podnik podle hejtmana trval na dodržení těchto podmínek, na provozování nepotřebných spojů a ty potřebné nechal stranou. "Od května 2006 není dopravní podnik smluvním partnerem Ústeckého kraje a jeho neustále deklarované finanční nároky jsou dobře promyšlenou mediální kampaní, která má z kraje udělat neseriózního partnera a dlužníka," prohlásil hejtman.

Podle Šulce by přijetí podmínek dopravce - tedy vyplacení požadovaných 315 milionů a zachování linek podle platných licencí, znamenalo pro podnik získání 1,5 miliardy. "Není přeci možné, aby stát a daňoví poplatník platil za něco, co je mnohdy nepotřebné nebo neúměrně drahé," dodal.

Autoři: ,


Nejčtenější

Začínal sám v garáži, dnes výrobní linky z jeho firmy dobývají svět

Jakub Krofián s manželkou Alenou.

Jakub Krofián žije svůj americký sen už osmnáctý rok. Jako pětadvacetiletý mladík si z úspor koupil soustruh a doma v...

Lidé se stěhují do okolí měst, každé ráno pak tráví v autech v kolonách

Stávka na francouzské železnici nahnala více lidí do aut. V Paříži se tvoří...

Kvůli vysokým cenám bydlení ve městech roste poptávka po nemovitostech v jejich okolí. „Evidujeme meziroční růst zájmu...



Makléř si myslel, že pracuje v demoverzi, teď žádá vyplatit miliony eur

Harouna M Traore

Francouzský obchodník na burze žaluje makléřskou firmu Valbury Capital. Žádá, aby mu vyplatila 10 milionů eur, které...

Do důchodu později a jiné daně, radí Česku OECD

Ilustrační snímek

Česko by mělo navázat věk pro odchod do důchodu na očekávanou délku života. Doporučuje to Organizace pro hospodářskou...

Výkon na hranici padnutí: v Tesle se museli dopovat energetickými nápoji

Podvozek vozu Tesla Model S

Nadšení amerického miliardáře Elona Muska, který před pár dny děkoval zaměstnancům své automobilky Tesla za dosažení...

Další z rubriky

Sklárna ve slovácké Květné kvůli ruskému trhu propustí desítky lidí

Den otevřených dveří ve sklárně v Květné na Uherskohradišťsku (21. 7. 2018)

Sklárna v Květné na Uherskohradišťsku propustí v nejbližších týdnech desítky zaměstnanců. Nemá totiž dost zakázek na...

Každý Čech dluží 161 500 korun. Stát musí splatit celkem 1,714 bilionu

Trezory do banky přibyly až později, o čemž svědčí mj. i to, že firma A. Ippen...

Státní dluh v pololetí vzrostl proti konci roku 2017 o zhruba 89 miliard korun na 1,714 bilionu korun. Za růstem dluhu...

České dráhy v příměstském vlaku testují zavedení televizí s wi-fi

V příměstském vlaku CityElefant od Českých drah se objevily televizní obrazovky

V příměstském vlaku CityElefant Českých drah na trase z Prahy do Kolína se objevily nové televizní obrazovky. Jde o...

Najdete na iDNES.cz