Na konci loňského roku vylétl prodej prémiové značky Pilsner Urquell, pro kterou je vánoční a silvestrovské období skutečnou špičkou sezony. "Nárůst dosahoval desítek procent navíc v porovnání s průměrem jednotlivých měsíců," tvrdí mluvčí Prazdroje Alexej Bechtin.
Předvánoční a předsilvestrovské období bylo klíčové třeba pro největší českou likérku Stock Plzeň. "V posledních měsících roku se prodeje našich produktů zvyšují oproti běžným měsícům až o 50 procent," říká generální ředitel plzeňské likérky Martin Petrášek.
Zvýšená poptávka se podle něj týkala prakticky celého portfolia Stocku Plzeň, nejmarkantnější nárůsty mají tradičně Božkov Tuzemský, Fernet Stock, Fernet Stock Citrus. "K těm se letos přidala i naše vína značky Král Vinohradu," dodává Petrášek.
Právě vinaři jsou dalšími výrobci, kteří mají v diářích konec roku zatržený červeně. To platí především ve Starém Plzenci - právě sekt je totiž vyhraněným sezonním zbožím. A svátky se letos Bohemii Sekt vydařily.
"Předvánoční a předsilvestrovská popularita sektů byla jednoznačně vyšší než v předchozím roce," říká obchodní ředitel Bohemia Sektu Dalibor Šebela. Podle něho lidé na oslavy spotřebovali tři a půl milionu lahví s logem vinařů ze Starého Plzence.
PIVO, DESTILÁTY, VÍNO, KOKTEJLY na napoje.idnes.cz |
Češi nejvíc kupují tradiční Bohemia Sekt demi sec. Ale letos objevili třeba i malá balení - sekt jen tak do ruky. "Balení 0,375 litru jsme zcela vyprodali," tvrdí Šebela.
Průměrná spotřeba sektů mírně roste a nyní je okolo 1,5 litru na osobu a rok. Přestože prodeji sektů vévodí střední cenová kategorie, Češi se už dávno nebojí kupovat i drahé značky.
Třeba prodej luxusního sektu Louis Girardot ze Starého Plzence, který přijde i na více než 600 korun, a Bohemia Sektu Prestige v ceně okolo dvou stovek se loni zvýšil o 150 procent.