Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


O2 chce blokovat reklamu, Češi by tak přišli o on-line zpravodajství

  10:09aktualizováno  10:09
Telekomunikační společnost O2, která poskytuje internetové připojení třetině Čechů, zvažuje zablokování on-line reklamy. Pokud se tak stane, část významných zpravodajských a zábavních webů, mezi kterými je také iDNES.cz, je připravena odstřihnout zákazníky operátora od svého obsahu.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: O2

Podle médií se jedná o bezprecedentní krok dominantního telekomunikačního hráče, který má na trhu s internetem zhruba třetinový podíl. O2 zvažuje, že automaticky zablokuje on-line reklamu všem svým klientům. Velké mediální domy, mezi kterými je MAFRA (vydavatel iDNES.cz), Economia (vydavatel iHNED.cz), Seznam.cz (Novinky.cz) či Czech News Center (Blesk), by tím přišly o značnou část své inzerce.

V reakci na kroky společnosti O2 by tato mediální vydavatelství odstřihla klienty O2 od veškerého zpravodajského obsahu.

„Takové nápady vyvolají jen dvě otázky. Kde zásahy do obsahu ze strany operátora skončí? Začnou u reklamy a skončí blokováním nepohodlných článků?“ varuje Štěpán Košík, předseda představenstva společnosti MAFRA, která mimo jiné provozuje portál iDNES.cz.

Vedení velkých mediálních domů podle deníku Hospodářské noviny odmítlo přijít na schůzku, na které jim O2 chtělo představit plán, jak místo spoléhání na reklamu urychlit zpoplatňování on-line obsahu.

Generální ředitel O2 Tomáš Budník Hospodářským novinám řekl, že pokud se firma rozhodne službu blokování reklamy nabídnout zákazníkům, je schopna ji spustit v řádu týdnů. Za zvažovaným krokem podle Budníka není snaha o zrychlení internetu. „Naší motivací je bezpečnost a uživatelský komfort,“ tvrdí Budník.

„Pokud se pro blokování rozhodneme, bude volitelné a dostupné zdarma. Obsah nijak cenzurovat určitě nebudeme,“ řekla iDNES.cz mluvčí operátora Lucie Pecháčková.

Další významní poskytovatelé internetu, T-Mobile nebo UPC, na dotaz HN odpověděli, že o podobném kroku v oblasti on-line reklamy v dohledné době neuvažují.

Autoři: ,



Nejčtenější

Muslimové ve vánoční reklamě nás urážejí, vzkazují lidé řetězci Tesco

V reklamě Tesca ve Velké Británii má svou roli i muslimská rodina.

Jen pár dní po prvním odvysílání se vánoční reklama obchodního řetězce Tesco ve Velké Británii stala terčem kritiky....

Kazítka ve spotřebičích zakážeme, plánuje EU. Chce jejich delší životnost

Ilustrační snímek

Evropský parlament vytáhl do boje proti spotřebičům na jedno použití, proti věcem se zabudovaným defektem, který má...



Nový ford i milion. Stát vybral šťastlivce, kteří sbírali účtenky

Účtenkovka při svém startu uživatele zarazila šíří požadovaných povolení.

Ve středu proběhlo vůbec první slosování státní účtenkové loterie. Kolem sedmé hodiny večerní, kdy měly být na adrese...

Gigantická zakázka na letadla: klient si u Airbusu objednal 430 letadel

letadlo Airbus A320neo

Pouštní Dubaj se na několik dní proměnila v obří tržiště letadel. V jednom určitě nezklame. Jak se už stalo zvykem,...

Česko se stává tygrem střední Evropy. Ekonomika mohutně roste

Řezač plamenem

Česká ekonomika i v prázdninovém vlažnějším módu mohutně rostla. Od července do září, meziročně zvýšila výkon o pět...

Další z rubriky

Internetový útok na web Účtenkovky způsobili zahraniční hackeři

Startuje loterie Účtenkovka. Jak v ní soutěžit?

Výpadek webu uctenkovka.cz byl způsoben útokem hackerů ze zahraničních IP adres. Informovalo o tom dnes ministerstvo...

Slevová mánie slábne. Češi bohatnou, podíl akcí poprvé za 15 let klesl

ilustrační snímek

Češi se mají čím dál lépe. Poprvé po patnácti letech letos klesl podíl zboží prodávaného ve slevách. U baleného...

Kam napřesrok k moři? Hitem bude Turecko a Egypt, hlásí cestovky

Ilustrační snímek

Cestovky po slabším roce 2016, kdy Češi zájezdy k moři odkládali, vyhlížejí růst tržeb. Turecko a Egypt budou příští...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.