Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


O2 chce blokovat reklamu, Češi by tak přišli o on-line zpravodajství

  10:09aktualizováno  10:09
Telekomunikační společnost O2, která poskytuje internetové připojení třetině Čechů, zvažuje zablokování on-line reklamy. Pokud se tak stane, část významných zpravodajských a zábavních webů, mezi kterými je také iDNES.cz, je připravena odstřihnout zákazníky operátora od svého obsahu.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: O2

Podle médií se jedná o bezprecedentní krok dominantního telekomunikačního hráče, který má na trhu s internetem zhruba třetinový podíl. O2 zvažuje, že automaticky zablokuje on-line reklamu všem svým klientům. Velké mediální domy, mezi kterými je MAFRA (vydavatel iDNES.cz), Economia (vydavatel iHNED.cz), Seznam.cz (Novinky.cz) či Czech News Center (Blesk), by tím přišly o značnou část své inzerce.

V reakci na kroky společnosti O2 by tato mediální vydavatelství odstřihla klienty O2 od veškerého zpravodajského obsahu.

„Takové nápady vyvolají jen dvě otázky. Kde zásahy do obsahu ze strany operátora skončí? Začnou u reklamy a skončí blokováním nepohodlných článků?“ varuje Štěpán Košík, předseda představenstva společnosti MAFRA, která mimo jiné provozuje portál iDNES.cz.

Vedení velkých mediálních domů podle deníku Hospodářské noviny odmítlo přijít na schůzku, na které jim O2 chtělo představit plán, jak místo spoléhání na reklamu urychlit zpoplatňování on-line obsahu.

Generální ředitel O2 Tomáš Budník Hospodářským novinám řekl, že pokud se firma rozhodne službu blokování reklamy nabídnout zákazníkům, je schopna ji spustit v řádu týdnů. Za zvažovaným krokem podle Budníka není snaha o zrychlení internetu. „Naší motivací je bezpečnost a uživatelský komfort,“ tvrdí Budník.

„Pokud se pro blokování rozhodneme, bude volitelné a dostupné zdarma. Obsah nijak cenzurovat určitě nebudeme,“ řekla iDNES.cz mluvčí operátora Lucie Pecháčková.

Další významní poskytovatelé internetu, T-Mobile nebo UPC, na dotaz HN odpověděli, že o podobném kroku v oblasti on-line reklamy v dohledné době neuvažují.

Autoři: ,



Nejčtenější

Brity pobouřila cibule v plastu z Lidlu. Mayová vyhlásila odpadu válku

Lidl začal prodávat loupané cibule v plastu. Zákazníci krok kritizují.

Britové na sociálních sítích kritizují diskontní řetězec Lidl za to, že začal prodávat loupanou cibuli v plastových...

Diesely nikdo nechce. V britských automobilkách hrozí masivní propouštění

(Ilustrační snímek)

Pracovníci automobilového průmyslu ve Velké Británii mají důvod k obavám. Snaha o ukončení provozu dieselových vozidel...



Ceny bytů rapidně vzrostly. Za cenu jednoho v Praze jich v Ústí koupíte osm

(Ilustrační snímek)

Ceny bytů v Česku za tři roky zdražily o čtvrtinu. Průměrná cena za byt o výměře 65 metrů čtverečních se vyšplhala...

Spodničkáři Jejího Veličenstva přišli o licenci. Kvůli pikanteriím v knize

Britská královna Alžběta II. na garden party v zahradách Buckinghamského paláce...

Společnost Rigby & Peller měla výsadní postavení – dodávala luxusní spodní prádlo přímo do Buckinghamského paláce. S...

Nový rekord. Norwegian Airlines zvládly nejrychlejší let přes Atlantik

Ilustrační snímek

Aerolinky Norwegian Airlines drží rekord v letu přes Atlantik v nejkratším čase uskutečněný podzvukovým komerčním...

Další z rubriky

V Rakousku třívrstvý, v Česku slabší. Dvojí kvalitu má i toaletní papír

Rozdílná kvalita toaletního papíru Billa

Nejen u potravin se liší kvalita výrobků od stejných firem prodávaných v ČR od těch ze zahraničních obchodů. Toaletní...

Stát vypsal soutěž na podporu kvalitních potravin. Babiš tendr kritizuje

košík, ilustrační foto

Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) vypsal soutěž na část tendru na tříletou podporu kvalitních potravin za...

Nafta se vrátila na třicet korun za litr. Zdražení trápí hlavně malé firmy

(Ilustrační snímek)

Cena nafty se po půl roce opět vrátila na hranici třiceti korun. Zdražování přitom trápí hlavně malé silniční dopravce...

Najdete na iDNES.cz