Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: O2

O2 chce blokovat reklamu, Češi by tak přišli o on-line zpravodajství

  • 324
Telekomunikační společnost O2, která poskytuje internetové připojení třetině Čechů, zvažuje zablokování on-line reklamy. Pokud se tak stane, část významných zpravodajských a zábavních webů, mezi kterými je také iDNES.cz, je připravena odstřihnout zákazníky operátora od svého obsahu.

Podle médií se jedná o bezprecedentní krok dominantního telekomunikačního hráče, který má na trhu s internetem zhruba třetinový podíl. O2 zvažuje, že automaticky zablokuje on-line reklamu všem svým klientům. Velké mediální domy, mezi kterými je MAFRA (vydavatel iDNES.cz), Economia (vydavatel iHNED.cz), Seznam.cz (Novinky.cz) či Czech News Center (Blesk), by tím přišly o značnou část své inzerce.

V reakci na kroky společnosti O2 by tato mediální vydavatelství odstřihla klienty O2 od veškerého zpravodajského obsahu.

„Takové nápady vyvolají jen dvě otázky. Kde zásahy do obsahu ze strany operátora skončí? Začnou u reklamy a skončí blokováním nepohodlných článků?“ varuje Štěpán Košík, předseda představenstva společnosti MAFRA, která mimo jiné provozuje portál iDNES.cz.

Vedení velkých mediálních domů podle deníku Hospodářské noviny odmítlo přijít na schůzku, na které jim O2 chtělo představit plán, jak místo spoléhání na reklamu urychlit zpoplatňování on-line obsahu.

Generální ředitel O2 Tomáš Budník Hospodářským novinám řekl, že pokud se firma rozhodne službu blokování reklamy nabídnout zákazníkům, je schopna ji spustit v řádu týdnů. Za zvažovaným krokem podle Budníka není snaha o zrychlení internetu. „Naší motivací je bezpečnost a uživatelský komfort,“ tvrdí Budník.

„Pokud se pro blokování rozhodneme, bude volitelné a dostupné zdarma. Obsah nijak cenzurovat určitě nebudeme,“ řekla iDNES.cz mluvčí operátora Lucie Pecháčková.

Další významní poskytovatelé internetu, T-Mobile nebo UPC, na dotaz HN odpověděli, že o podobném kroku v oblasti on-line reklamy v dohledné době neuvažují.

,