Žabák, netopýr, lego. Hitem Vánoc budou „chytré“ a interaktivní hračky

  1:00aktualizováno  1:00
Obchody se začínají plnit vánočním sortimentem. Na nákupní horečku se chystají i prodejci hraček, už mají vytipované letošní hity. Hodně dětí si podle nich bude psát o „smart“ hračky - technické a interaktivní. Zájem však neopadá ani o tradiční lego či plyšáky.

(ilustrační snímek) | foto: koláž iDNES.cz

„Největšími hity jsou interaktivní hračky, které rozvíjejí dětské schopnosti. Jde například o netopýra Nocto s50 s různými aktivitami nebo kreativní sadu 3D magic, díky níž se dají vyrobit trojrozměrné výtvory,“ říká Veronika Vágnerová, mluvčí firmy Wormelen, které patří hračkářství Bambule, Sparkys a HM Studio.

Trend potvrzuje i Blanka Stříbrná, marketingová ředitelka hračkářství Pompo: „Interaktivní hračky poslední dobou zaznamenaly růst, zvlášť pokud jsou spojeny s nějakou edukativní funkcí. Například pohybová hra Žabák Froggy.“ Dodává, že boom interaktivních hraček navazuje na minulý rok, přičemž jejich nabídka se stále rozšiřuje.

Fotogalerie

„Všeobecně se trend posouvá k ,chytrým’ technickým hračkám. Snaží se být sofistikovanější a učit děti základům programování a IT myšlení, které je v dnešní době tolik potřebné. I proto se soustředíme na robotické a digitální hračky, například na Lego Boost či Hatchimals,“ uvádí příklady obchodní ředitel internetového obchodu Alza Petr Bena. 

Ne všichni však touží po elektronických vymoženostech. Zákazníci rádi sáhnou i po tradičních hračkách. „U nás to jsou například ikoničtí plyšoví medvídci, kreativní dřevěné hračky nebo třeba bestseller vyráběný od roku 1946 – kouzelná plastelína Magic Plastic,“ vyvrací výlučné postavení interaktivních hraček na trhu Karolína Prýmková, mluvčí hračkářství a zábavního parku Hamleys. 

Lego na atraktivitě neztrácí

Půjčka s přehledem

Nenaleťte vysokým úrokům. Využijte online kalkulačku zdarma a zjistěte, u které banky by vaše půjčka byla nejvýhodnější. 

Nástup technologických hraček podle prodejců nesnížil zájem ani o klasické lego či panenky Barbie. Podle Stříbrné je lego celosvětovým fenoménem. „S blížící se premiérou populárního filmu osmé epizody Star Wars očekáváme nárůst produktů s touto tématikou, tedy i lega,“ říká Stříbrná. Zájem je však podle ní i o české stavebnice, jako jsou Merkur či Seva.

Mluvčí Globusu Pavla Hobíková trvající atraktivitu lega potvrzuje, zájem o panenky Barbie podle ní ale opadá.

Wormelen (Bambule, Sparkys a HM Studio) odhaduje, že tržby z letošních Vánoc přesáhnou tři miliardy korun. To je o několik stovek milionů více než v loňském roce.

„Očekávaný nárůst je daný nejen příznivou ekonomickou situací, ale i tím, že se do dětského zájmu dostávají sofistikované hračky často propojené s elektronickým zařízením. Takové hračky jsou samozřejmě finančně nákladnější,“ vysvětluje marketingová ředitelka Wormelenu Jana Krčková.

Ještě optimističtější jsou v Alze. „Očekáváme zdvojnásobení prodeje. Zákazníci poptávají sofistikovanější, chytré hračky, ty jsou přirozeně dražší než například plyšové nebo dřevěné,“ potvrzuje Petr Bena.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Dámská a pánská volenka za 100 tisíc. Sezona tanečních startuje

Taneční pro mládež v tak masovém měřítku jsou unikát, který má obdoby jen na...

Kdo z absolventů tanečních by si nepamatoval, jak při střídavé mazurce vyzkoušel hned několik tanečních partnerů? Pro...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Další z rubriky

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Padělaných bankovek je méně než loni, oznámila Česká národní banka

Česká národní banka předvedla zabavené padělky českých bankovek. (11. ledna...

Česká národní banka zadržela za první čtvrtletí letošního roku 1521 padělaných a pozměněných bankovek a mincí. To je v...

Michelinské hvězdy zvedají obrat, ale i tlak na restauratéry a kuchaře

Zleva současní držitelé michelinské hvězdy: Radek Kašpárek, Roman Paulus a...

Michelinská hvězda je pro kuchaře nebo restauratéra něco jako Oscar pro herce. Ale není to jen pocta. Ocenění „nakopne“...



Najdete na iDNES.cz