„Největšími hity jsou interaktivní hračky, které rozvíjejí dětské schopnosti. Jde například o netopýra Nocto s50 s různými aktivitami nebo kreativní sadu 3D magic, díky níž se dají vyrobit trojrozměrné výtvory,“ říká Veronika Vágnerová, mluvčí firmy Wormelen, které patří hračkářství Bambule, Sparkys a HM Studio.
Trend potvrzuje i Blanka Stříbrná, marketingová ředitelka hračkářství Pompo: „Interaktivní hračky poslední dobou zaznamenaly růst, zvlášť pokud jsou spojeny s nějakou edukativní funkcí. Například pohybová hra Žabák Froggy.“ Dodává, že boom interaktivních hraček navazuje na minulý rok, přičemž jejich nabídka se stále rozšiřuje.
„Všeobecně se trend posouvá k ,chytrým’ technickým hračkám. Snaží se být sofistikovanější a učit děti základům programování a IT myšlení, které je v dnešní době tolik potřebné. I proto se soustředíme na robotické a digitální hračky, například na Lego Boost či Hatchimals,“ uvádí příklady obchodní ředitel internetového obchodu Alza Petr Bena.
Ne všichni však touží po elektronických vymoženostech. Zákazníci rádi sáhnou i po tradičních hračkách. „U nás to jsou například ikoničtí plyšoví medvídci, kreativní dřevěné hračky nebo třeba bestseller vyráběný od roku 1946 – kouzelná plastelína Magic Plastic,“ vyvrací výlučné postavení interaktivních hraček na trhu Karolína Prýmková, mluvčí hračkářství a zábavního parku Hamleys.
Lego na atraktivitě neztrácí
Půjčka s přehledemNenaleťte vysokým úrokům. Využijte online kalkulačku zdarma a zjistěte, u které banky by vaše půjčka byla nejvýhodnější. |
Nástup technologických hraček podle prodejců nesnížil zájem ani o klasické lego či panenky Barbie. Podle Stříbrné je lego celosvětovým fenoménem. „S blížící se premiérou populárního filmu osmé epizody Star Wars očekáváme nárůst produktů s touto tématikou, tedy i lega,“ říká Stříbrná. Zájem je však podle ní i o české stavebnice, jako jsou Merkur či Seva.
Mluvčí Globusu Pavla Hobíková trvající atraktivitu lega potvrzuje, zájem o panenky Barbie podle ní ale opadá.
Wormelen (Bambule, Sparkys a HM Studio) odhaduje, že tržby z letošních Vánoc přesáhnou tři miliardy korun. To je o několik stovek milionů více než v loňském roce.
„Očekávaný nárůst je daný nejen příznivou ekonomickou situací, ale i tím, že se do dětského zájmu dostávají sofistikované hračky často propojené s elektronickým zařízením. Takové hračky jsou samozřejmě finančně nákladnější,“ vysvětluje marketingová ředitelka Wormelenu Jana Krčková.
Ještě optimističtější jsou v Alze. „Očekáváme zdvojnásobení prodeje. Zákazníci poptávají sofistikovanější, chytré hračky, ty jsou přirozeně dražší než například plyšové nebo dřevěné,“ potvrzuje Petr Bena.