Prodejci si díky velkým sezonním slevám uvolňují sklady a plochy pro nové zboží. Podle zjištění ČTK obchody do včerejška výrazný nápor zákazníků nezaznamenaly.
Slevy od deseti do 50 procent vyhlásil ve všech svých prodejnách v první vlně výprodejů obchodní řetězec Tesco do 8. ledna. Pak přijde další vlna, do které bude zahrnuto více výrobků a slevy budou vyšší. Levnější jsou zimní oděvy, domácí potřeby, kosmetika i elektrospotřebiče.
Hlavní zimní výprodej se snížením cen do 70 procent odstartovaly na Štěpána také některé obchody s oděvy Marks & Spencer. Před vchodem se krátce po otevření shromáždil zástup lidí.
Plný zákazníků byl dnes dopoledne obchod C&A na Václavském náměstí. Zlevnil průměrně o 40 procent, cena některých kusů klesla dokonce o polovinu.
Obdobné slevy na zimní sortiment nabízí i prodejna H&M. Obchody H&M slibují do konce ledna ceny nižší o 30 až 50 procent. Do poloviny února budou nabízet oblečení zlevněné až o 60 procent všechny prodejny řetězce Kenvelo.
Lidl letákNakupujete rádi v prodejnách Lidl? Aktuální leták Lidl a všechny nejlepší nabídky z letáků vždy najdete na AkčníCeny.cz. S námi najdete i nejbližší prodejny Lidl. |
V lednu zahájí slevy i společnost Ahold, která v Česku provozuje hypermarkety Hypernova a supermarkety Albert. „Slevy dosáhnou až 40 procent a budou se týkat sportovního vybavení, textilu a domácích potřeb. V lednu také připravujeme již tradiční noční výprodej v Hypernovách, při kterém budeme nabízet nepotravinářské zboží se slevou až 80 procent,“ uvedl minulý týden mluvčí Ahold Czech Republic Libor Kytýr.
Obchodníci většinou slibují výraznější slevy právě na leden, zároveň ale varují, že zboží může být rychle vyprodané. To se stalo před třemi lety, kdy společnost Carrefour nalákala až na 95procentní zlevnění tisíce lidí, od každého druhu ale měla na skladě jen pár kousků. - více zde
Vánoce jsou pro obchodníky tradičně nejsilnějším prodejním obdobím v roce. Prodejci se ale právě díky výprodejům mohou podle analytika Next Finance Vladimíra Pikory těšit na slušné tržby i v lednu, kdy hodně lidí bude navíc utrácet peníze či předplacené poukázky, které našli pod vánočním stromkem.
Česká obchodní inspekce každoročně kontroluje, zda obchodníci při velkých výprodejích například správně vyčíslují a účtují slevy, zda nešidí zákazníky a dodržují i správné značení prodávaných výrobků.
Na to, jak se bránit nesprávnému účtování v povánočním období nebo za jakých podmínek vracet nechtěné dárky, se můžete ptát mluvčí Sdružení obrany spotřebitelů Ivany Pickové v pátek od 10:00 zde.