Vánoční reklamy: Scrabble si ze svátků udělal magickou hru se slovy

  • 2
Negativní věci se snadno mění v pozitivní. Tato myšlenka se nese krásnou vánoční reklamou na známou hru se slovy Scrabble. Slovní magie a magie Vánoc splývají v jeden harmonický celek, v němž kouzlo hry i podstatu svátků zdůrazňují slovní přesmyčky. Spot se povedl i proto, že unikátně sedí na propagovanou značku.

Nejméně jednou do roka se kouzlo stává skutečností, zní v úvodu letošního spotu, který propaguje hru Scrabble. Zlý majitel psa v něm najednou umí svého čtyřnohého přítele milovat, teenager, který si nevšímal druhého, sundává sluchátka a naslouchá, neštěstí se zborceným vánočním stromkem se mění v legraci... Potud magie Vánoc, která dokáže změnit zažité předsudky lidí a jejich vnímání a která dává vyniknout příjemným věcem.

Britové mistrně čarují s emocemi

Podívejte se na krásné vánoční reklamy britských obchodů Sainsbury’s a John Lewis.

Reklama má ještě druhý rozměr, který její efekt umocňuje. Doslova čaruje se slovy, jejichž význam chytrými přesmyčkami obrací naruby. Právě hledání těchto možností je podstatou hry Scrabble. Ze slova violence (násilí) tak vzniká spojení nice love (upřímná láska), ze slova misfortune (neštěstí) se stává it’s more fun (je to více legrace) apod.

Podle Miroslava Pomikala z reklamní agentury Young & Rubicam je spot opakem ukřičených reklam, které prvoplánově propagují značku.

„Je kouzelná, je chytrá, je nabitá emocemi. Vše je krásně vyvážené a přirozené. Základem reklamy je dobrý kreativní koncept, který přesně vystihuje sílu Scrabblu, která je ve hraní si se slovy, s písmeny,“ hodnotí Pomikal.

Tím se stává zároveň tato reklama unikátní a nepřenositelná, šitá na míru pouze této značce. „Žádná jiná značka ji nemůže udělat. A když je dobrý koncept, lehce se udělá i vánoční verze. Vyberou se ‚emocionální‘ slova a na úspěch je zaděláno,“ dodal kreativní ředitel tuzemské pobočky agentury Y&R.