Vánoce Lidlu s hip hopem a ženským Santou. Spot pobuřuje i baví

  • 157
Řetězec Lidl vypustil výrazný vánoční spot, který budí rozporuplné názory. Ženská nástupkyně Santy Clause Santa Clara v něm vzdává hold všem ženám, které si svátky musejí „oddřít“. Hiphopový klip zakomponoval prvky amerických tradic se soby, Santou, krocanem nebo tradičními svetry, které jsou však Evropanům cizí.

Lidl si pro novou reklamu najal německou zpěvačku Emily Roberts, která složila líbivý hiphopový klip. Části publika, která je nadšenými příznivci, rozpumpuje krev v žilách. Stejně tak má spot řadu zarputilých odpůrců, kterým vadí, že nectí místní tradice. Unikátní je, že řetězec natočil stejnou reklamu pro všechny evropské země.

Kromě diskutérů na internetu mají rozdílné pohledy na tuto reklamu i odborníci. „Vůbec mne to neuráží,“ říká Vladimír Bystrov z agentury Bison & Rose, podle kterého sice reklama mlčí o produktu a nepřichází s ničím novým, ale dobře se na ni dívá. „Feminismus mne v tom nedráždí - není žádným tajemstvím, že reklamě dominuje spíš opačný pohled. A ostatně: měl-li by být feminismus prezentován takto sexy způsobem, pak vůbec nejsem proti. Proti nedostatku úcty je nejlépe bojovat dostatkem sebeúcty,“ shrnul své pocity.

Na opačném názorovém břehu v tomto případě stojí kreativní ředitel agentury Remembership Martin Charvát. „Od Lidlu je to totální přešlap, když vyrobí takovou zamerikanizovanou reklamu pro Evropský trh,“ myslí si.

Podle něj spot jde zcela proti trendům posledních let. „V 90. letech jsme nadšeně přejímali reklamy podle západních vzorů, nikdo se nad tím nezamýšlel. Tehdy se rojili Santa Clausové. Postupně se přešlo k místním tradicím,“ dodal s tím, že nejen v ČR, ale i v jiných zemích ve světě se začaly více zdůrazňovat místní tradice.

Měl by obchodní řetězec ve své reklamě více ctít tradice daného trhu?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 čtvrtek 15. prosince 2016. Anketa je uzavřena.

ANO
ANO 1598
NE
NE 795