Podle odborového předáka firmy Dušana Bílka se jednalo o zaměstnance, kteří měli uzavřené pracovní smlouvy na dobu určitou. „Jednalo se o zaměstnance, kteří pracovali ve výrobě pro VW. S některými už firma smlouvu na dobu určitou neprodloužila, někteří přešli do výroby pro Škodu Auto,“ řekl Dušan Bílek.
Alcoa Fujikura má dvě velké výrobní haly. V jedné z nich vyrábí kabelové svazky pro VW a ve druhé pro Škodu Auto. Po snižování stavů nyní na lince VW pracuje místo sedmi set lidí zhruba pět set. „Ve výrobě pro WV jsme měli třísměnný provoz na třech linkách. Nyní máme na dvou linkách dvě směny a na jedné jednu směnu,“ popsal Bílek.
Výroba pro Škodu Auto naopak podle Bílka funguje dobře. Firma vyrábí kabelové svazy do vozů Fabia a nyní připravuje výrobu i pro nový typ tohoto mladoboleslavského modelu. „Výrobní linky pro Škodovku stále jedou na tři směny,“ dodal.
Ve firmě nyní pracuje kolem 1800 lidí. Průměrná hrubá mzda v podniku byla loni 16 500 korun. U výrobních dělníků 15 tisíc korun.
Druhými největšími zaměstnavateli na Stříbrsku je výrobce radiátorů Kermi, kde pracuje 700 lidí a společnost Osona ze 160 lidmi.