Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ve Vrchlabí vyrobí denně 400 škodovek

  14:43aktualizováno  14:43
Do nové fáze vstoupil rozvoj závodu Škoda Auto ve Vrchlabí. Denní produkce vozů překročila 400 kusů, když před devíti lety se zde vyrábělo 60 vozů denně. Tehdy do mladoboleslavské Škody vstoupil německý Volkswagen a v roce 1992 byla překročena hranice 100 vozů denně. K dalšímu rapidnímu nárůstu výroby došlo se zavedením druhé typové řady Škoda Octavia a v prosinci 1999 vyprodukoval vrchlabský závod denně již více než 300 vozů Felicia a Octavia.

"Pro náš závod je překročení hranici 400 vozů významným historickým milníkem a okamžikem velké hrdosti. Vždyť mám ještě v živé paměti stav výroby zkraje devadesátých let," řekl ředitel závodu Vrchlabí Milan Nosek.

Podle Noska se ale dále uvažuje o možnostech zvýšení kapacity závodu ve Vrchlabí. Jeho výrobní program dnes tvoří kromě modelu Felicia především špičková provedení modelu Octavia Combi 4x4 s pohonem všech kol a luxusní Laurin & Klement.

"Svým významem a počtem pracovních míst je závod Škoda Auto stabilizujícím prvkem pro celý vrchlabský region. Jsem rád, že i my jako město můžeme k rozvoji závodu přispět svým dílem, zejména v přípravě území pro další výstavbu," uvedl při této příležitosti starosta Vrchlabí Jan Sobotka.

Celkem společnost Škoda Auto ve svých pěti závodech (Mladá Boleslav, Vrchlabí, Kvasiny, Poznaň, Sarajevo) vyrobí v průměru 2000 vozů denně. Předpokládaný obrat automobilky by měl v letošním roce překročit 130 miliard Kč.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

IKEA (Ilustrační snímek).
Konec luštění návodů. IKEA kupuje firmu na hodinové manžele TaskRabbit

Švédský nábytkářský řetězec IKEA se dohodl na koupi společnosti TaskRabbit, která zprostředkovává pracovníky pro drobné domácí práce, například montáž nábytku,...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.