Ve Vrchlabí vyrobí denně 400 škodovek

Do nové fáze vstoupil rozvoj závodu Škoda Auto ve Vrchlabí. Denní produkce vozů překročila 400 kusů, když před devíti lety se zde vyrábělo 60 vozů denně. Tehdy do mladoboleslavské Škody vstoupil německý Volkswagen a v roce 1992 byla překročena hranice 100 vozů denně. K dalšímu rapidnímu nárůstu výroby došlo se zavedením druhé typové řady Škoda Octavia a v prosinci 1999 vyprodukoval vrchlabský závod denně již více než 300 vozů Felicia a Octavia.

"Pro náš závod je překročení hranici 400 vozů významným historickým milníkem a okamžikem velké hrdosti. Vždyť mám ještě v živé paměti stav výroby zkraje devadesátých let," řekl ředitel závodu Vrchlabí Milan Nosek.

Podle Noska se ale dále uvažuje o možnostech zvýšení kapacity závodu ve Vrchlabí. Jeho výrobní program dnes tvoří kromě modelu Felicia především špičková provedení modelu Octavia Combi 4x4 s pohonem všech kol a luxusní Laurin & Klement.

"Svým významem a počtem pracovních míst je závod Škoda Auto stabilizujícím prvkem pro celý vrchlabský region. Jsem rád, že i my jako město můžeme k rozvoji závodu přispět svým dílem, zejména v přípravě území pro další výstavbu," uvedl při této příležitosti starosta Vrchlabí Jan Sobotka.

Celkem společnost Škoda Auto ve svých pěti závodech (Mladá Boleslav, Vrchlabí, Kvasiny, Poznaň, Sarajevo) vyrobí v průměru 2000 vozů denně. Předpokládaný obrat automobilky by měl v letošním roce překročit 130 miliard Kč.